Przedszkole nr 30 w Bytomiu

ŚRODA

 

1. Ćwiczenia emisyjne.

Ćwiczenia z wykorzystaniem słów i sylab, melodii wymyślonych przez rodzica − Złość, złość – mam jej dość; radość wielka, he, he, he, o, o!

 

Ćwiczenia z liczeniem W PODSKOKACH – rozwijanie umiejętności przeliczania oraz koordynacji ruchowej.

Zapraszam Was do kolejnej zabawy muzyczno-ruchowej z cyklu „…w podskokach”. Miłej zabawy!

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

 

2. „Co jest cięższe, a co lżejsze?” – zabawy z zastosowaniem wagi szalkowej.

Do wykonania ćwiczeń będzie nam potrzebna waga szalkowa, możemy ją samodzielnie wykonać z następujących materiałów:

- kij ok. 50 cm (ewentualnie dłuższy, np. kij od szczotki)

- sznurek

- 3 gumki recepturki

- torebki foliowe (reklamówki)

Dokładny opis wykonania wagi znajduje się na stronie:

http://dzieciecafizyka.pl/urzadzenia/waga-szalkowa/

 

- Zapoznanie z wagą szalkową.

Dzieci oglądają wagę, nazywają jej części za rodzicem.

- Ćwiczenia z zastosowaniem wagi szalkowej.

Należy przygotować: klocki (najlepiej drewniane), miś.

Rodzic mówi, że dzieci będą porównywać wagę (masę) misia i klocków.

• Pierwsza sytuacja.

Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – trzy klocki.

- Co jest cięższe? Po czym to poznaliście?

- Co jest lżejsze? Po czym to poznaliście?

• Druga sytuacja.

Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – cztery klocki.

- Co jest cięższe? Co jest lżejsze?

- Po czym poznaliście, że cztery klocki ważą tyle co miś?

(Ilość klocków musi być taka, aby ich masa równoważyła masę misia).

• Trzecia sytuacja.

Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – pięć klocków.

- Co jest cięższe? Po czym to poznaliście?

- Co jest lżejsze? Po czym to poznaliście?

 

- Ćwiczenia w porównywaniu masy przedmiotów.

Różne przedmioty, np.: klocki, piłeczki, lalki, misie, tworzywo przyrodnicze, waga szalkowa.

Dziecko porównuje masę wybranych przedmiotów i określa, co jest cięższe, co jest lżejsze.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 55.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=56

Kolorowanie w każdej parze cięższego przedmiotu. Kończenie rysowania wag według wzoru.

 

Zabawa ruchowa „Waga”.

Dzieci dobierają się w parę z rodzicem, stają naprzeciwko siebie. Podają sobie ręce i naprzemiennie wykonują przysiady.

 

3. Słuchanie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek „Nazwy miesięcy” – utrwalanie nazw miesięcy.

 

W miejscach oznaczonych * dzieci powtarzają za rodzicem – na jednym wydechu – nazwy miesięcy.

 

Jakie miesiące

w roku mamy?

Czy wszystkie nazwy

miesięcy znamy?

Komu nie sprawi

trudu zadanie,

niech rozpoczyna

ich wyliczanie.

Powietrza dużo

buzia nabiera

i na wydechu

nazwy wymienia:

− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień. *

Jeśli za trudne

było zadanie,

ćwicz dalej z nami

to wyliczanie:

− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik*,

− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik*.

 

Słuchanie piosenki pt. „Każdy jest inny” – Zozi.

https://www.youtube.com/watch?v=UrBmQBMnayE

 

Rozmowa na temat piosenki.

- Co znaczy, że każdy z nas jest inny?

- Czym się różnią ludzie?

- Co oznacza, że ktoś jest wyjątkowy?

- Czy można wyśmiewać się z osób, które wyglądają inaczej niż my?

- Czy można mówić, że ktoś jest gorszy lub lepszy od nas? Dlaczego?

CO JEST CIĘŻSZE, A CO LŻEJSZE?

26 maja 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu