Przedszkole nr 30 w Bytomiu

1. Ćwiczenia językowe Czerwony jak…

Dziecko podaje nazwy znanych im kolorów, a następnie podają nazwy przedmiotów, roślin, zwierząt, które kojarzą mu się z tym kolorem, np. czerwony jak jabłko. Może również wymyślać nazwy nowych kolorów, odwołując się do swoich doświadczeń, np. kolor malinowy, kolor plażowy.

2. Zabawa twórcza Jaka jest łąka? Nagranie muzyki relaksacyjnej z odgłosami łąki. Rodzic prosi, aby dziecko przez chwilę wysłuchało nagrania, wyobrażając sobie, że jest na łące. Po wykonaniu tego zadania, prosi, aby opowiedziało, co na niej widziało lub jaka była ta łąka (młodszym dzieciom może podsuwać pomysły, np.: Czy były tam bociany? Czy było tam dużo zieleni? Czy był tam niedźwiedź? – które nakierują na tworzenie obrazu).

3. Rozwiązywanie zagadek.

Obrazki: bociana, żaby, ślimaka, motyli, maków. Wskazywanie zwierząt, roślin – rozwiązań zagadek wśród obrazków umieszczonych przez rodzica przed dzieckiem (można szukać w książeczkach)

Ma długie nogi i dziób czerwony, wrócił niedawno z dalekiej strony. Z żabkami raczej niechętnie gada, taka to jego największa wada! (bocian)

Skaczą zielone po majowej łące, ogrzewa je ciepłe, wesołe słońce. (żaby)

Wolno sunie, hen przed siebie, nie poprosi o domek ani mnie, ani ciebie. Ma go ciągle na sobie, nie służy tylko ku ozdobie. (ślimak)

Gdy zaświeci słonko nad majową łąką, wesoło latają, i kolorowe jak one kwiaty odwiedzają. (motyle)

Z łąki do bukietów trafiają, i piękny, czerwony kolor mają. (maki)

 

Czwartek

13 maja 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu