Przedszkole nr 30 w Bytomiu

1. Nauka I zwrotki piosenki „Piłka”

Improwizacja z instrumentami zrobionymi z rzeczy dostępnych w domu, np.: pusta butelka z grochem, ryżem itp., garnek, łyżki drewniane lub metalowe. Dziecko stara się grać na instrumencie :)

2. Zabawa dydaktyczna Rozpoznaj kolory.

Różne przedmioty w trzech kolorach Segregowanie przygotowanych drobnych zabawek i przedmiotów ze względu na kolor. Nazywanie kolorów.

Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kraina zabawek.

Siedzą zabawki grzecznie na półkach.

Siedzą i patrzą na pajacyka.

Pajac do tańca lalkę zaprosił

i teraz będą tańczyć walczyka.

Patrzcie! Dwa misie!

Na samej górze!

W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.

Na parapecie rozsiadł się zając;

Jak każdy zając – strzyże uszami

Tuż obok książek drzemie żyrafa.

Kudłaty piesek przy wózku szczeka.

Piłka się turla, to znowu skacze.

Myszka – zabawka – kotu ucieka.

I nagle wchodzi ktoś do pokoju.

Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!

Zabawki stoją, siedzą bez ruchu

i tylko z radia płynie muzyka.

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu. Rodzic kieruje rozmową, zadaje pytania pomocnicze, używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.

Jakie zabawki były w pokoju?

Kogo pajac zaprosił do tańca?

Gdzie siedziały dwa misie?

Kto zdrzemnął się obok książek?

Przy czym stał kudłaty piesek?

Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?

3. Zabawa matematyczna Gdzie jest ta zabawka?

Lalka, samochód, puzzle, przytulanka. Rodzic pokazuje dziecku zabawki, które będzie rozmieszczać w pokoju. Zadaniem dziecka jest odpowiedź na pytanie Rodzica: Gdzie jest...? Rodzic powinien tak rozmieścić zabawki, aby dziecko używało zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed). Po wykonaniu poleceń rodzica- to dziecko może rozmieszczać zabawki i rodzic określa ich położenie.

 

Czwartkowy dzień

27 maja 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu