Przedszkole nr 30 w Bytomiu

CZWARTEK

 

1. Zabawa „Co to za zwierzę?”.

Określanie przez dzieci cech danego zwierzęcia, bez podawania jego nazwy. Odgadywanie nazw zwierząt przez rodziców lub rodzeństwo. A następnie zamiana ról. Np. To zwierzę ma białe pióra, długą szyję i woła: Gę, gę. (gęś) To zwierzę pilnuje podwórka i mieszka w budzie. (pies)

 

Karta pracy, cz. 4, s. 9.

Oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt. Łączenie obrazków zwierząt z ich śladami. Czytanie z rodzicem (lub samodzielnie) nazw zwierząt. Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach.

 

2. „Po co hodujemy zwierzęta” – ćwiczenia i zabawy.

Zachęcam do obejrzenia filmu, który podpowie nam co daje ludziom hodowla zwierząt gospodarczych.

https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik&fbclid=IwAR32njToDKzd4ZxTR3nLVoPEDtFaz9LSHlY0iSjnK10MqVN6UZFiQ12zt44

Rozmowa z dziećmi na temat tego jakie korzyści niesie ze sobą hodowla zwierząt gospodarczych.

 

Zabawa „Smakujemy i dotykamy”.

Drodzy Rodzice do tej zabawy przygotujcie produkty pochodzące od zwierząt oraz apaszkę.

Rodzic pokazuje dziecku produkty, które pochodzą od zwierząt, np.: jajka, ser, jogurt, miód, mleko, wełna, pióra. Następnie zasłania dziecku oczy i podaje do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dziecko podaje nazwy produktów, a po odsłonięciu oczu nazywa zwierzęta, od których te produkty pochodzą.

 

Burza mózgów – „Co można zrobić z tych produktów?”.

Rodzic podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dzieci mówią, do zrobienia czego można go wykorzystać.

Np. jajka – ciasto, kanapki, sałatka…; mleko – ser, budyń, jogurt…;

pióra – poduszka, pierzyna…; wełna – szalik, sweter, czapka…

 

Zabawa muzyczno-rytmiczna „Rytmiczna rozgrzewka w podskokach”.

A teraz zapraszam na lekcję RYTMIKI. Poruszamy się do muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1v_DRgQel6YISELy7Qa4ADRLMD-Rt216zFt5J1JULkpqaW1lQGeGzpgm8

 

„Długi, krótki” – ćwiczenia w mierzeniu długości.

  • Każde dziecko mierzy szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licząc. Rodzic również wykonuje powyższe ćwiczenie. Następnie pyta dziecko:

Dlaczego wyszły rożne wyniki?

Czy nasze stopy są jednakowej długości?

  • Każde dziecko mierzy długość dywanu krokami, które głośno liczy. Rodzic również wykonuje powyższe ćwiczenie. Następnie pyta dziecko:

Dlaczego wyszły rożne wyniki?

Z czym jest związana długość naszych kroków? (Ze wzrostem).

  • Pokaz linijki, miarki krawieckiej, taśmy mierniczej itp.

Rozmowa z dzieckiem na temat różnych narzędzi służących do pomiaru długości. Wytłumaczenie dzieciom do czego służą i jak najlepiej je stosować.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 7.

Olek i Ada zastanawiają się, która tasiemka jest dłuższa. Zastanówcie się, jak to sprawdzić. Kolorowanie tasiemek. Kończenie rysowania kurcząt według wzoru. Kolorowanie trzeciego kurczęcia, licząc od prawej strony.

 

3. Kolorowanie rysunku „Praca w ogrodzie”.

Dla każdego dziecka: wyprawka plastyczna, karta M, kolorowanka Praca w ogrodzie, kredki.

 

Gra „Znajdź parę – zwierzęta wiejskie”.

Zwierzęta wiejskie też tworzą „rodziny”. Są dorosłe osobniki oraz ich dzieci. Ciekawe jak sobie poradzicie z poniższą grą. Dopasuj „Mamę” do „dziecka”. Powodzenia!

https://wordwall.net/play/1099/021/442

DLACZEGO HODUJEMY ZWIERZĘTA GOSPODARCZE?

15 kwietnia 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu