Przedszkole nr 30 w Bytomiu

ŚRODA

 

1. Rozmowa na temat – „Jak dzieci pomagają rodzicom?”

Rodzic pyta:

- Czy pomagacie rodzicom w domu? W czym?

- Czy powinniście pomagać rodzicom? Dlaczego?

 

Karta pracy, cz. 4, s. 49.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=50

Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada pomagają rodzicom. Przedstawianie za pomocą rysunku sposobów, w jakie dzieci pomagają rodzicom. Rysowanie po śladzie serduszek, kolorowanie ich.

 

2. Słuchanie piosenki pt. „Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!” – Zozi.

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE&list=RDj09kDRPi3tE&start_radio=1

 

      1. Uczyliście mnie chodzić, uczyliście mnie mówić.

      Jak się zachowywać, jak zwracać się do ludzi.

      Ja mogę na Was liczyć. Wiem, że mi pomożecie.

      Najlepszych mam rodziców na całym wielkim świecie!

 

Ref. Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

Za każdą zimę, za każde lato.

Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

Za to, że macie dla mnie czas.

Bardzo kocham Was! x2

 

      2. A najpiękniejsze chwile, są kiedy mnie tulicie.

      Dajecie mi buziaki, idziemy tak przez życie.

      Co mogę dla was zrobić? Jak mogę się odwdzięczyć?

      Jesteście w moim sercu. Będziecie w mej pamięci!

 

Ref. Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

Za każdą zimę, za każde lato.

Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

Za to, że macie dla mnie czas.

Bardzo kocham Was! x4

 

Ref. Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

Za każdą zimę, za każde lato.

Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

Za to, że macie dla mnie czas.

Bardzo kocham Was! x4

 

Rozmowa na temat treści piosenki.

Rodzic pyta:

- Za co dziękuję swoim rodzicom dziecko w piosence?

- A ty za co chciałbyś podziękować rodzicom?

- Jakie chwile z rodzicami najlepiej wspominacie?

 

Ćwiczenia oddechowe „Ja i mój tata”.

Dzieci maszerują po pokoju w rytmie piosenki „Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!”. Na przerwę w muzyce zatrzymują się, nabierają powietrza nosem, następnie, wypuszczając powietrze, równocześnie wypowiadają słowa: tato, tato, tato. Gdy podczas przerwy w muzyce rodzic dwa razy klaśnie w dłonie, zatrzymują się, miarowo klaszczą i wypowiadają zdanie: Sto lat, sto lat niech żyje nam!

 

Nauka refrenu piosenki na pamięć!

 

Słuchanie wiersza Stanisława Grabowskiego „Nie jesteś sam”.

Mama biega po pokojach

ze ścierką,

z odkurzaczem,

z froterką.

Tata biega po pokojach

z fajką,

z książką

z pomysłami.

A ja siedzę szczęśliwa

w pokoju, gdzie lalka Rozalka,

zeszyty do pierwszej klasy,

atlasy…

Gdy w domu –

tatuś i mama,

nie jestem sama.

 

Rozmowa na temat wiersza.

Rodzic pyta:

- Co robi mama?

- Co robi tata?

- Gdzie jest dziewczynka?

- Dlaczego jest szczęśliwa?

 

Wypowiadanie fragmentami tekstu wiersza z radością – najpierw cicho, a później coraz głośniej.

„Gdy w domu –

tatuś i mama,

nie jestem sama.”

 

„Laurka dla mamy i taty” – ćwiczenia plastyczne.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-bbplus-wyp/mobile/index.html#p=124

Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

Dla każdego dziecka: wyprawka plastyczna, karta 24, klej, nożyczki, kartka z bloku technicznego w jasnym kolorze formatu A4, naklejki.

- Składanie kartki z bloku technicznego na pół, tak aby powstała laurka.

- Wycinanie z karty gotowych elementów.

- Składanie gotowych elementów i naklejanie ich na kartce według instrukcji, tak aby kwiaty znalazły się w wazonie.

- Dziecko odczytuje z rodzicem lub samodzielnie napis: Kwiaty dla Mamy i Taty. Przykleja go na pierwszej stronie laurki.

 

3. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Tata pracuje”.

Dzieci poruszają się po pokoju w rytm grzechotki (butelka z ryżem lub grochem). Podczas przerwy w grze naśladują wykonywanie prac, o których mówi rodzic Np. Tata pisze na komputerze; Tata trzepie dywan; Tata myje samochód; Tata gra na skrzypcach itp.

 

Zabawa ruchowa „Jadą goście”.

Przy dźwiękach grzechotki dzieci maszerują po pokoju wspólnie z rodzicem. Podczas przerwy w muzyce zatrzymują się, zwracają buziami do siebie i powtarzają wyliczankę, ilustrując ją ruchem:

Dzieci:

Mamo! Mamo!   klaszczą w swoje ręce,

Co, co, co?         klaszczą w ręce partner

Goście  jadą.       klaszczą w swoje ręce,

No to co?           klaszczą w ręce partnera,

Dzień dobry , dzień dobry.     podają sobie ręce na powitanie,

Cmok,cmok, cmok.                 naśladują przesyłanie całusków, ze zwrotem głowy na prawo, na lewo i na wprost.

Tato! Tato!       Gesty takie same jak wyżej.

Co, co, co?

Goście odjeżdżają..

No to co?

Do widzenia, do widzenia.

Cmok, cmok, cmok.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 50.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=52

Kolorowanie rysunku bukietu dla mamy. Rysowanie po śladzie drogi Olka i Ady do mamy.

DZIĘKUJEMY NASZYM RODZICOM

19 maja 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu