Przedszkole nr 30 w Bytomiu

ŚRODA

 

1. Oglądanie albumów, książek przedstawiających roślinność Polski. Oglądanie mapy Polski, wskazywanie na niej dużych obszarów leśnych. Zwracanie uwagi na rolę lasów.

Zabawa ruchowa – „Dzięcioł na drzewie”.

Dzieci, w staniu w lekkim rozkroku, naśladują ruchy dzięcioła stukającego w pień drzewa (wykonują skłony i skręty głowy).

 

2. Nauka piosenki pt. „Świat w naszych rękach”.

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

 

Tekst piosenki:

  1. Ci co lubią segregację

Otóż oni mają rację

Gdy w osobne pojemniki

Lecą papier, szkło, plastiki.

 

Ref. Cały świat jest w naszych rękach

Właśnie o tym ta piosenka

Możesz dbać o cały świat

Chociaż masz niewiele lat. / x2

 

  1. A recykling trudne słowo

Chodzi o to by na nowo

Z naszych śmieci zrobić coś

Papier, plastik albo szkło.

 

Ref. Cały świat jest w naszych rękach

Właśnie o tym ta piosenka

Możesz dbać o cały świat

Chociaż masz niewiele lat. / x2

 

  1. Więc dorośli oraz dzieci

Posłuchajcie

Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś,

żeby jutro dobrze żyć!

 

Ref. Cały świat jest w naszych rękach

Właśnie o tym ta piosenka

Możesz dbać o cały świat

Chociaż masz niewiele lat. / x3

 

Rozmowa z dziećmi na temat treści piosenki:

- O czym jest piosenka?

- Co znaczy segregacja śmieci?

- Jak należy segregować śmieci?

- Co oznaczają kolory pojemników na śmieci: czerwony, niebieski, żółty, zielony, brązowy?

- Co oznacza recykling i na czym polega?

 

Praca plastyczna „Segregujemy śmieci.”

Do wykonania tej pracy przygotujcie: wyprawkę plastyczną - karta 21, klej, nożyczki, kredki.

 

• Pooglądajcie rysunki pojemników służących do segregowania śmieci. Rozpoznajecie je?

• Wytnijcie z karty elementy pojemników.

• Pokolorujcie pojemniki na odpowiednie kolory, w zależności od rodzaju śmieci, jakie należy do nich wrzucać (przedstawione na rysunkach).

• Poskładajcie i posklejajcie pojemniki zgodnie z instrukcją.

 

3. Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała „Kwiatek rośnie”. Dziecko w siadzie skrzyżnym, z tułowiem pochylonym do przodu, z dłońmi opartymi o podłogę, na hasło rodzica: „Kwiatek rośnie”, dziecko powoli prostuje tułów i wyciąga ręce jak najwyżej w górę. Na hasło: „Kwiatek więdnie” – powoli wraca do pozycji wyjściowej.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 16.

Oglądanie sytuacji przedstawionych na obrazkach. Układanie o nich zadań. Przedstawianie ich za pomocą liczmanów. Rysowanie po śladzie drogi Olka, Ady i dziadka do lasu.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 17.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach. Rysowanie tulipanów po śladach, bez odrywania kredki od kartki. Kolorowanie ich.

 

PAMIĘTAJCIE KOCHANI, ŻE DZISIAJ JEST DZIEŃ ZIEMI.

ZIEMIA TO NASZ WSPÓLNY DOM – DBAJMY O NIĄ.

ZACHĘCAM WAS DO WYKONANIA ZNACZKU „PRZYJACIELA PRZYRODY”.
I TY ZOSTAŃ STRAŻNIKIEM PRZYRODY!
;)

DZIEŃ ZIEMI - AKCJA SEGREGACJA

21 kwietnia 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu