Przedszkole nr 30 w Bytomiu

PIĄTEK

 

1. Zabawa w leśne echo.

Rodzic wyklaskuje lub wytupuje dowolne rytmy, a dzieci powtarzają je jak echo.

Zabawa ruchowa – „Skok, obrót i skok.”

Do tej zabawy przygotujcie rolkę po papierze toaletowym.

Dzieci stoją, stopy mają złączone, rolka po papierze toaletowym leży poziomo przed każdym dzieckiem. Wykonują przeskoki obunóż przez rolki w przód. Przed każdym skokiem odwracają się, ustawiając się przodem do przyboru. Utrudnienie: dzieci wykonują przeskoki obunóż przez rolki, w przód i w tył.

 

2. Burza mózgów – „W jaki sposób można oszczędzać wodę?”

Spróbujcie podać jak najwięcej pomysłów. A czy wy oszczędzacie wodę w waszych domach?

Zachęcam Was bardzo serdecznie do obejrzenia filmiku pt. „W kontakcie z naturą”, który pomoże Wam zrozumieć co oznacza słowo „ekologia” oraz w jaki sposób należy oszczędzać energię. Pod koniec filmu są pytania. Warto więc oglądać uważnie, aby nie mieć problemów z udzieleniem odpowiedzi. Powodzenia!

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

 

Zabawa badawcza – oczyszczanie wody z wykorzystaniem prostego filtra.

Do wykonania zabawy badawczej będą potrzebne: słoiki, pędzle ubrudzone w farbie, duża plastikowa butelka, nożyczki, szmatka flanelowa, gaza lub lignina, węgiel drzewny, żwirek, piasek.

Dzieci brudzą wodę w słoiku, płukając w niej pędzel ubrudzony w farbie. Rodzic pokazuje sposób wykonania prostego filtra oczyszczającego wodę. Wyjaśnia dzieciom, że aby woda mogła być używana przez ludzi, oczyszcza się ją i uzdatnia. Wymaga to jednak wysiłku pracujących przy tym ludzi oraz specjalnych filtrów, co pociąga za sobą duże nakłady finansowe. Podkreśla konieczność oszczędzania wody.

Rodzic przecina dużą plastikową butelkę na wysokości 1/3 od jej dna. Dolna część butelki będzie stanowiła zbiornik na oczyszczoną wodę. Drugą część butelki rodzic. odwraca szyjką do dołu, a następnie wypełnia ją: szmatką flanelową, gazą lub ligniną, węglem drzewnym, żwirkiem, a na końcu – piaskiem. Warstwy te powinny zająć około połowy wysokości butelki, którą rodzic nakłada na część butelki stanowiącą zbiornik oczyszczonej wody. Do tak przygotowanego filtru dzieci wlewają brudną wodę ze słoika i obserwują jej filtrowanie. Patrzą, jak wygląda oczyszczona woda. (W ten sam sposób można oczyścić wodę przyniesioną z rzeki, stawu lub kałuży).

 

Zabawa ruchowa – „Ziemia, woda, powietrze.”

Dziecko stoi na środku pokoju i słucha rodzica. Na hasło: Ziemia – przykuca i dotyka dłońmi podłogi; na hasło: Woda – prostuje się i chwyta dłońmi za kolana; na hasło: Powietrze – podnosi ręce do góry i obraca się wokół siebie na palcach.

 

3.Rysowanie na temat: „Jaki piękny jest świat!”

Dla każdego dziecka: wyprawka plastyczna, karty do wypchnięcia – ze zwierzętami, z owocami, warzywami, roślinami, kredki, kartka.

Dzieci przedstawiają na rysunku piękno przyrody – roślin, zwierząt, wykorzystując obrazki zwierząt i roślin. Potem omawiają swoje prace.

 

Gra utrwalająca tematykę tygodnia – Jak powinniśmy dbać o naszą planetę - Ziemia?

Wasze zadanie będzie polegało na dopasowaniu obrazków do odpowiednich sylwet Ziemi – uśmiechniętej bądź smutnej.

https://learningapps.org/view11139917?fbclid=IwAR0g4f3xjViIMuDcfxPGOoJ6L1ncWQfOm44aSum6biQOealnU2mAqRBN1GQ

JAK OSZCZĘDZAĆ WODĘ?

23 kwietnia 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu