Przedszkole nr 30 w Bytomiu

CZWARTEK

 

1. Karta pracy, cz. 4, s. 27.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach spirali – dużych i małych.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=28

 

Zabawa „Dokończ zdania”.

Rodzic mówi początek zdania, a dzieci je kończą.

Miejscowość, w której mieszkam, to…

Mieszkam… przy ulicy…

Lubię swoją miejscowość, bo…

Moje przedszkole znajduje się w… przy ulicy…

 

2. Nauka wiersza Ewy Stadtmüller „Kim jesteś?”

Wysłuchajcie uważnie wiersza, aby móc odpowiedzieć na pytania.

Czy wiesz, kim jesteś?

− To oczywiste!

Co ci jest bliskie?

− Znaki ojczyste.

Ojczyste barwy

− biało – czerwone.

Ojczyste godło

− orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie

− mazurka dźwięki,

no i stolica

− miasto syrenki.

I jeszcze Wisła

co sobie płynie:

raz na wyżynie,

raz na równinie,

i mija miasta

prześliczne takie…

− Już wiesz, kim jesteś?

− Jestem Polakiem.

 

Rozmowa na temat wiersza.

- Co jest bliskie osobie z wiersza?

- Jakie znaki ojczyste?

- Co jest jeszcze bliskie?

- Kim jest osoba z wiersza? A wy, kim jesteście?

 

Aby utrwalić najważniejsze symbole narodowe naszego kraju zachęcam Was do obejrzenia krótkiego filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

 

Wskazywanie wśród obrazków różnych flag – flagi Polski.

W galerii umieściłam obrazki flag różnych państw, w tym flagę Polski. Wskażcie, która z nich to flaga Polski. Jak ona wygląda? Spróbujcie ja opisać.

Powtórna recytacja wiersza.

Rodzic recytuje wiersz opuszczając pewne słowa, które dopowiadają dzieci (czerwona czcionka).

Czy wiesz, kim jesteś?

− To oczywiste!

Co ci jest bliskie?

− Znaki ojczyste.

Ojczyste barwy

− biało – czerwone.

Ojczyste godło

− orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie

− mazurka dźwięki,

no i stolica

− miasto syrenki.

I jeszcze Wisła

co sobie płynie:

raz na wyżynie,

raz na równinie,

i mija miasta

prześliczne takie…

− Już wiesz, kim jesteś?

− Jestem Polakiem.

 

Spróbujcie nauczyć się wiersza na pamięć.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 28.

Czytanie całościowe zdania To mapa Polski. Czytanie samodzielne lub z rodzicem napisów odszukanych w naklejkach: Wisła, stolica, Bałtyk, Tatry. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach na mapie. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

- Co to jest Bałtyk?

- Gdzie się znajduje?

- Jak nazywa się stolica Polski?

Oglądanie godła. Kolorowanie rysunku godła według wzoru.

Kolorowanie flag, żeby wyglądały jak flaga Polski.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=30

 

3. Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał – Polska.

Dzieci maszerują w różnych kierunkach po pokoju podczas wypowiadania przez rodziców dowolnych słów. Kiedy usłyszą słowo Polska, muszą jak najszybciej usiąść.

 

Gra interaktywna – „Na jaką głoskę?”.

Zapraszam Was do udziału w grze, w której należy wysłuchać pierwszą głoskę z nazw prezentowanych obrazków związanych z Polską i zaznaczyć odpowiednią literę. Powodzenia!

https://view.genial.ly/5ea14f1a6489ab0dc2149d47

 

MIŁEGO WEEKENDU MAJOWEGO! :)

KIM JESTEM? - JESTEM POLAKIEM!

29 kwietnia 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu