Przedszkole nr 30 w Bytomiu

1. Rozwiązywanie zagadek na temat zwierząt na wsi

 

Kiedy pędzę, galopuję, powiew wiatru w nozdrzach czuję. Jeśli cukru kostkę dasz, miejsce na mym grzbiecie masz. (koń)

 

Czarne, białe i łaciate, spotkasz je na łące latem, nikt przed nimi nie ucieka, dać Ci mogą dużo mleka. (krowa)

 

Co to za damy żyją w chlewiku? Grube, różowe, jest ich bez liku. Małe oczka, krótkie ryjki mają i zawsze chrum, chrum, chrumkają (świnka)

 

Nie na polu, nie pod miedzą, lecz na hali trawkę jedzą. Wełniane kubraczki mają, wełnę na sweterki dają. (owce)

 

2. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Marsz dla wiosny.

 

Idzie gąska po podwórku.

Za nią gąski – jak po sznurku.

Idą zgodnie i gęgają,

za swą mamą powtarzają.

Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?

Mama gąska zagęgała,

bo przywitać wiosnę chciała.

Małe gąski też gęgały,

wiosnę także witać chciały.

Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?

Nagle kogut ścieżką wąską

przybiegł za ostatnią gąską.

Gęgać nie potrafi wcale,

za to pieje doskonale!

Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?

Nawet kotka, choć ciut głucha,

też muzyków chce posłuchać.

Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?

 

Rodzic prezentuje wiersz i pyta dzieci:

Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę?

W jaki sposób to robiły?

Rodzic powtarza wiersz, a dziecko za nim fragment: Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?

 

 

3. Praca plastyczna „Baranek”

Wypełnianie sylwety baranka watą lub płatkami kosmetycznymi. Dorysowywanie trawy (można ją zrobić z bibuły).

 

Można też ulepić całą farmę z plasteliny.

 

krasnoludkowy czwartek

15 kwietnia 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu