Przedszkole nr 30 w Bytomiu

WTOREK

 

1. Karta pracy, cz. 4, s. 46.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=48

Czytanie zdań z rodzicem lub samodzielnie. Rysowanie swojej mamy i swojego taty. Nazywanie kwiatów.

 

Gra interaktywna „Kto jest kim?”.

Wasze zadanie polega na zapamiętaniu wyglądu członków rodziny, a następnie wskazywanie właściwych relacji w rodzinie.

https://view.genial.ly/5ebc0c53e87b0e0d25609230?fbclid=IwAR08wizIfbOssKqCL5CilvWD82FTGw7TTy5rwgKxfTDdBhTxQ56DjOy66LE

 

2. Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu.

- Mierzenie wzrostu dzieci.

Rodzic mierzy wysokość ciała swojego dziecka za pomocą miarki zawieszonej na ścianie. Zapisuje wynik na kartce. Każdego kolejnego tygodnia możecie się mierzyć i porównywać jak zmienia się wzrost dziecka. Wykonajcie pomiary wzrostu innych domowników. Ustalcie, kto w jest najwyższy, a kto najniższy.

- Karta pracy, cz. 4, s. 47.

Kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa. Naklejanie zdjęć odpowiedniego kwiatu.

- Zabawa ruchowo-naśladowcza „Jak nasi rodzice”.

Dzieci poruszają się po sali w rytm tamburynu. Na hasło Jak mama naśladują czynności wykonywane przez mamę. Na hasło Jak tata – czynności wykonywane przez tatę.

 

3. Karta pracy, cz. 4, s. 48.

Wyklaskiwanie podanego rytmu, w powtarzaniu tekstu za rodzicem. Określanie, w którą stronę zwrócone są serduszka. Naklejanie brakujących serduszek. Rysowanie po śladach dużych serduszek. Rysowanie w ich wnętrzu małych serduszek.

 

Wypowiedzi dzieci na temat „Co lubią moi rodzice?”

Dzieci określają, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podają, dzieląc dane słowa na sylaby.

Np.: dziecko mówi, że jego mama lubi cze-ko-la-dę, a tata cias-to.

 

Układanie z liter nazw obrazków.

Dla każdego dziecka: obrazki, litery z wyprawki.

Dzieci losują obrazki. Układają pod nimi wyrazy z liter – ich nazwy.

KTO WYŻSZY? KTO NIŻSZY?

18 maja 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu