Przedszkole nr 30 w Bytomiu

CZWARTEK

 

1. Karta pracy, cz. 4, s. 43.

Odszukanie na obrazku ukrytych zwierząt. Nazywanie ich. Określanie, dlaczego trudno było je odszukać. Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów z roślin zielnych.

 

Ćwiczenia w liczeniu – utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb.

Do tego ćwiczenia potrzebne będą: kartoniki z liczbami z wyprawki plastycznej, kartki, mazaki, klej.

Dzieci losują kartoniki z liczbami. Naklejają je na kartkach. Rysują pod nimi tyle przedmiotów, ile wskazuje liczba.

 

2. Wprowadzenie do tematu - rozwiązanie zagadki słownej.

Jeśli chcecie się dowiedzieć co będziemy nowego poznawać w dniu dzisiejszym, musicie najpierw rozwiązać zagadkę słowną.

 

„Nie jest to tak całkiem pewne,
że zamieni się w królewnę,
zwłaszcza, gdy pocałowana
będzie przez pana bociana.” (żaba)

 

Już wiecie, że dzisiaj będziemy rozmawiać o żabach. Naszym obowiązkiem jest wiedzieć o nich choć trochę, bo taką nazwę nosi nasza grupa J Żaby to bardzo interesujące zwierzęta, o których warto rozmawiać zwłaszcza w miesiącu maju, kiedy są najbardziej aktywne. Dlaczego? Zobaczcie sami! Zachęcam do oglądania filmiku edukacyjnego o żabach. Oglądajcie uważnie, by móc odpowiedzieć na poniższe pytania.

https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU

 

Rozmowa na temat filmu:

- Do jakiej grupy zwierząt należą żaby?

- W czym żaby są najlepsze?

- Czym jest pokryte ciało żaby?

- Gdzie najczęściej mieszkają żaby?

- Co jedzą żaby?

- Co pomaga żabom w łapaniu pożywienia?

- Z czego powstają nowe żabki?

- Jak nazywają się jaja składane przez żaby?

- Czym oddychają dorosłe żaby?

 

Żaby to bardzo pożyteczne zwierzęta, między innymi zjadają komary. Dzięki nim jest ich mniej latem i jesienią, a my nie bardzo lubimy być kąsani przez komary, dlatego powinniśmy o nie dbać.

 

Żaby mogą zmieniać swój kolor, a nawet wzór ubarwienia, gdy się boją, gdy zmienia się wilgotność środowiska, w którym żyją, a także, gdy zmienia się pora roku.

 

Zabawa muzyczno-ruchowa „Tańczące żabki”.

Teraz już co nieco wiemy o żabach. Najwyższy czas, żeby trochę się poruszać! Pamiętacie naszą piosenkę o żabach „My jesteśmy żabki”?

Przypomnijmy ją sobie teraz i radośnie tańczmy!

https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

 

Cykl rozwojowy żaby.

Wiecie już co nieco o żabach. A teraz przyjrzymy się jak rozmnażają się żaby. Poznacie kolejne etapy ich rozwoju. Obejrzyjcie z uwagą filmik. On pomoże Wam w wykonaniu kart pracy.

https://www.youtube.com/watch?v=KQn0IaqibPo

 

W galerii na dole strony umieściłam zdjęcie karty pracy dotyczące cyklu rozwojowego żaby. Karta pracy pochodzi ze strony dzieckiembadz.blogspot.com. Można ją wydrukować, wyciąć obrazki i ułożyć w odpowiedniej kolejności. Jeśli jednak nie macie takiej możliwości opowiedzcie po kolei wg obrazków, jak wygląda rozwój żaby.

 

Kochani jeśli macie ochotę na jeszcze większą dawkę informacji oraz ciekawostek na temat życia żab gorąco zachęcam do obejrzenia cyklu filmików pt. „Opowiem ci, mamo, co robią żaby”. Odcinków jest aż 10. Po ich obejrzeniu z pewnością będziecie już wiedzieć wszystko na temat żab.

https://www.youtube.com/watch?v=fUeTJb0CqQs&list=PL94xK9ZlhQLiwU9oFQsLcqOHYEbVTFpLY

 

Papierowa żaba – praca plastyczna.

Do jej wykonania będą potrzebne: zielone kartki, czerwona kartka, niebieska kartka, nożyczki, klej. Instrukcja wykonania żaby jest pokazana w filmiku poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=rz2xebB52vM

 

3. Gra interaktywna – „Wędrująca żabka”.

Zachęcam Was do zagrania w grę, w której poćwiczymy kodowanie. W przedszkolu uczyliśmy się kodowanie razem z naszym robotem DOC, a teraz spróbujemy zgadnąć dokąd idzie żabka. Uważajcie żabka za każdym razem zmienia swoje położenie. W lewym dolnym rogu są pokazane kierunki, w których porusza się żabka. Wasze zadanie polega na tym, aby wiedzieć na którym z kwadratów stanie żabka, uwzględniając podane kierunki. Powodzenia!

https://view.genial.ly/5e83b3ead5aa510e328f4a52

 

Zabawa rytmiczno-artykulacyjna z wykorzystaniem wiersza Teresy Fiutowskiej „Żabie łapki”.

Do tej zabawy dziecko dobiera się w parę z rodzicem lub rodzeństwem. Rodzic z dzieckiem stają naprzeciwko siebie i powtarzają tekst, ilustrując go ruchem.

 

Dwie zielone małe żabki,

tak nad stawem grają w łapki:

jedną łapką              podnoszą prawą rękę ugiętą w łokciu,

klap, klap, klap.       uderzają o prawą dłoń partnera,

Drugą łapką             podnoszą lewą rękę ugiętą w łokciu,

klap, klap, klap.       uderzają o lewą dłoń partnera,

Potem dwiema         podnoszą obie ręce ugięte w łokciach,

klap, klap, klap.       uderzają w obie dłonie partnera,

Ty, bocianie            przykucają i grożą bocianowi, poruszając

nas nie łap!              wskazującym palcem.

 

 

 

"MY JESTEŚMY ŻABKI"

13 maja 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu