Przedszkole nr 30 w Bytomiu

 

PIĄTEK 22.05.2020

1. Kochani, dziś pobawimy się w rymowanki. Za chwilę rodzice przeczytają Wam początek zdania, a Wy spróbujecie je dokończyć w taki sposób, żeby powstała rymowanka:

- Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno… (łąka)

- Czerwone jak gotowane raki – to… (maki)

- Ma żółty środek, białe płatki,

łodyga u niej wiotka.

Ten łąkowy kwiat to… (stokrotka)

- Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.

Wygrzewa się w promykach słonka. To maleńka… (biedronka)

- Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to… (motyle)

- Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna… (osa)

- Lata, lata obok czoła. To miodna… (pszczoła)

A może spróbujecie sami ułożyć jakąś rymowankę? Poproście rodziców aby Wam pomogli.

 

2. Teraz przypomnimy sobie i utrwalimy znane Wam już ćwiczenia. Pomocnikiem w ćwiczeniach będzie plastikowy kręgiel. Jeśli nie macie kręgla, można wykorzystać plastikową butelkę, taką którą będzie można wygodnie trzymać w ręce. Zaproście rodziców do wspólnych ćwiczeń. Jeśli jesteście gotowi to możecie zaczynać.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Posłuszne kręgle. Dzieci poruszają się swobodnie po sali, trzymając kręgle w ręce. Na klaśnięcie zatrzymują się i manipulują kręglami: podają je sobie z jednej ręki do drugiej, z przodu, za plecami, pod kolanami; podrzucają i łapią.

Ćwiczenie mięśni brzucha Jak najdalej w przód. Dzieci w siadzie prostym, kręgle trzymają w obu rękach. Wykonują skłon tułowia w przód, sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp (kolana proste).

Skręty Na prawo, na lewo. Dzieci w siadzie skrzyżnym, trzymają kręgle na głowach, przytrzymując je rękami, łokcie mają na zewnątrz. Wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonują kilka rzutów i chwytów kręglami.

Skrętoskłony Witamy stopy. Dzieci w siadzie rozkrocznym, kręgle trzymają oburącz w górze; wykonują skrętoskłon do lewej stopy – przywitanie jej (podczas ćwiczenia dzieci starają się nie zginać kolan, kręgle trzymają obiema rękami). Następnie witają prawą stopę.

Ćwiczenie mięśni grzbietu. Oglądamy kręgle. Dzieci leżą na brzuchu, trzymają kręgle w obu rękach przed twarzą. Unoszą głowę, prostują ręce; oglądają kręgle, wytrzymują przez chwilę. Potem powrót do leżenia – odpoczynek.

Ćwiczenie mięśni brzucha Spotkanie. Dzieci leżą na plecach, trzymają kręgle w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie wznoszą obie ręce i nogi – dążą do spotkania nóg z kręglami; potem powracają do pozycji wyjściowej.

Ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha. Z nóg do rąk. Dzieci leżą na plecach, kręgle trzymają pomiędzy stopami. Przekazują kręgle do rąk za głową i powracają do siadu. Ponownie wkładają kręgle pomiędzy stopy i od nowa wykonują ćwiczenie.

Bieg Postaw kręgle. Dzieci biegają z kręglami w różnych kierunkach przy akompaniamencie klaskania. Podczas przerwy w grze stawiają kręgiel na podłodze tak, aby się nie przewrócił.

Ćwiczenia przeciw płaskostopiu. Sprytne stopy. Dzieci w siadzie prostym podpartym, kręgiel mają pomiędzy stopami (pionowo). Krążą obunóż w prawo i w lewo. − Wałkują kręgle raz jedną, raz drugą stopą. − W siadzie podpartym – chwytają stopami kręgle i podnoszą je do góry.

Zabawa rytmiczna Zgodnie z rytmem. Dzieci, w rytmie klaskania, spacerują po sali w różnych kierunkach. Podczas przerwy w grze zatrzymują się, słuchają rytmu wyklaskanego przez rodzica, starając się go zapamiętać, a następnie wystukują ten rytm, uderzając kręglami o podłogę.

Zabawa uspokajająca Marsz parami. Dzieci maszerują parami po obwodzie koła; odkładają kręgle na wyznaczone miejsce.
 

3. Dziś zaproponuję Wam zabawę relaksacyjną „Złota żaba”:

Rodzic mówi: chciałbym zaprosić was do zabawy, w czasie której musimy wszyscy siedzieć bardzo cicho – inaczej nie będziemy mogli złapać tego, co może uda nam się złapać później. Usiądźcie wszyscy na podłodze i skrzyżujcie nogi. Możecie jedną stopę położyć na udzie, jeśli macie na to ochotę (pół pozycji lotosu). Utrzymujecie wasze plecy w wyprostowanej pozycji, a potem lekko opuśćcie barki. Zamknijcie oczy. Czy widzieliście kiedykolwiek małą, złotą żabkę, która siedzi na dużym, zielonym liściu lilii wodnej cicho, cichutko… tak cicho, że nic się nie porusza, a żabka wygląda, jakby spała? Dzisiaj wszyscy będziemy takimi żabkami. Wyobraźcie sobie, że siedzicie na liściu lilii wodnej pośrodku stawu… Siedzicie tam, jak ta żabka, bardzo cicho, i oddychacie powoli. Nabieracie głęboko powietrza do płuc i wypuszczacie je do końca. W ten sposób żaby łapią muchy na kolację – siedzą tak cicho, że muchy ich po prostu nie widzą. Nagle wyciągają swój długi język i łapią muchę. Czy potraficie tak 76 szybko wystawić język? A teraz siedzicie spokojnie, a ja będę udawać bzyczącą muchę. Za każdym razem, kiedy wydam z siebie taki dźwięk (demonstruje ten dźwięk), możecie wystawić język i złapać muchę. Na zakończenie będziecie mogli szepnąć mi na ucho, ile much złapaliście.

Teraz przygotujcie Kartę pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 73. Posłuchajcie nazw zwierząt i roślin. Odszukajcie je na rysunku i pokolorujcie rysunek.

I to już koniec naszych zadań i zabaw w tym tygodniu. Życzę Wam miłego weekendu i zapraszam w poniedziałek.

Pani Małgosia

Piątek

21 maja 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu