Przedszkole nr 30 w Bytomiu

1. Ćwiczenia słuchowe Kto mieszka w tym domu? Rodzic podaje nazwy członków rodziny, dzieląc je rytmicznie (na sylaby), a dziecko podaje pełną nazwę. Następnie dziecko podaje nazwy członków własnej rodziny, dzieląc je rytmicznie (na sylaby), a rodzice odgadują, o kogo chodzi, np.: ma-ma, ta-ta, brat, sios-tra, dzia-dek, bab-cia, cio-cia, wu-jek.

2. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Jesteśmy razem!

Zakwitły maki w ogrodzie.

Mamie je podaruję.

A siostra zrobi laurkę

sama ją namaluje. J

a tacie umyję samochód

i zrobię to razem z bratem.

Sam raczej bym nie dał rady

- obydwaj kochamy tatę!

Każdy zna takie słowo,

ważne dla córki, dla syna.

Oznacza miłość, wspólnotę…

Jakie to słowo? RODZINA!

Rozmowa na podstawie wiersza.

Co dziecko podaruje mamie?

Co dzieci zrobią dla taty?

Co to jest rodzina?

Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?

3.Kończenie zdań – wypowiedzi dzieci na temat rodziny.

Rodzic prosi, aby dziecko dokończyło zdania (przykłady):

Lubię moją rodzinę, bo...

Z moją rodziną najbardziej lubię...

Moja rodzina to...

Wycinanie wspólnie z dzieckiem bezpiecznymi nożyczkami.

 

Piątek dla krasnoludków

21 maja 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu