Przedszkole nr 30 w Bytomiu

25.05.2020 PONIEDZIAŁEK TEMAT KOMPLEKSOWY
NIBY TACY SAMI A JEDNAK INNI


Nie patrz na to w jakim kraju, jaki kolor dzieci mają
i jak piszą na tablicy to naprawdę się nie liczy…


 

przygotujcie:

ołówek zatemperowany J

kredki różne
kartkę A4 może być kolorowa
mazaki, kartki:)
890623_NP_OLKA_I_ADY_KP_6_lat_cz4 karty pracy cz4
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=73 /wirtualna książeczka /

 

I. Dzieci z całego świata” Witajcie Smyki. W tym tygodniu będziemy rozmawiać o dzieciach w nawiązaniu do zbliżającego się Dnia Dziecka. Zaczynamy .
Na dobry początek piosenka Majki Jeżowskiej „Kolorowe dzieci” posłuchajcie i przyjrzyjcie się uważnie dzieciom wysłuchanie piosenki – obserwowanie wyglądu prezentowanych dzieci ćwiczenia związane z emocjami, rozwijające poczucie własnej wartości.
https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4 piosenka „Kolorowe dzieci” M. Jeżowskiej
Gimnastyka dla smyka – Aerobic przy piosence M.Jeżowskiej

„II. Piłka dla wszystkich”- https://www.youtube.com/watch?v=okVZVZYxNcs
Opowiadanie z równoczesnym oglądaniem ilustracji w książce. Zwracanie uwagi na skupienie uwagi na słuchanym tekście, rozmowa z dziećmi na temat wysłuchanego tekstu i poziomu jego zrozumienia/ formułowanie pytań i odpowiedzi.

„Dzieci z całego świata; narysujcie proszę portret kolegi/koleżanki z dalekiego świata , zwróćcie uwagę na kolor skóry, charakterystyczny ubiór, fryzurę. Skoro ma to być portret ,.zróbcie wokół ładna ramkę

 

III Rozmowa na temat indywidualności dzieci na podstawie filmu i piosenki ,,ZoZi - każdy jest inny" https://youtu.be/UrBmQBMnayE oraz własnych doświadczeń i obserwacji.

Zapraszam Was do oglądania i opowiadania.


Karty pracy, cz.4, s.54To ja - Zachęcam teraz do wykonania pracy zadaniowej - rysowanie siebie w swoim ulubionym ubraniu, ze swoją ulubioną zabawką. Kolorowanie ramki swoim ulubionym kolorem. Samodzielne lub z pomocą pisanie imienia i nazwiska

Miłej pracy:)

 

Ćwiczenia: oddechowe, artykulacyjne i słuchowe, na podstawie wiersza E. Skorek ,,Dni tygodnia". Słuchamy wiersza czytanego przez rodzica.

 

Jakie nazwy dni

tygodnia znamy?

Czy wszystkie nazwy

dni pamiętamy?

Jeśli ktoś lubi

takie zadania,

niech się zabiera

do wyliczania.

Powietrza dużo

nosem nabiera

i na wydechu

niech dni wymienia:

- poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.

Jesli za trudne

było zadanie,

ćwicz dalej z nami

to wyliczanie.

- poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.

 

Należy powtarzać na jednym wydechu nazwy dni tygodnia. Powodzenia :)

 

Ćwiczenia ruchowe – naśladowanie chodzenia po różnym podłożu i w różnych warunkach.

A teraz stajemy wyprostowani na środku pokojui naśladujemy kolejno:

  • chodzenie po piasku;
  • chodzenie po kamieniach;
  • chodzenie gdy wieje mocny wiatr;
  • chodzenie przez rwący strumyk;
  • chodzenie po głębokim śniegu.

 

 

 

PONIEDZIAŁEK

24 maja 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu