Przedszkole nr 30 w Bytomiu

CZWARTEK

  • Słuchamy wiersza Iwony Salach Ogrodnicy.

„Idą, idą ogrodnicy. Tup!

Niosą grabki i łopatki. Hej!

Będą spulchniać ziemie,

Aby lekko było jej.

 

Puk, puk, puk łopatką.

Szu, szu, szu grabkami.

Tryśnie woda z koneweczki

na nasze grządeczki.”

 

Potrzebujemy ilustrację (ogródka, grabi, łopatki, konewki). Rozmowa z dzieckiem. Mama/tata pyta: Dokąd idą dzieci? Co dzieci niosą ze sobą do ogrodu? Co dzieci będą robiły w ogrodzie? Po każdym zadanym pytaniu dziecko odpowiada.

  • Co robimy w ogrodzie? - zabawa ruchowo – ortofoniczna.

Dziecko wędruje po pokoju (ogrodzie) powtarzając słowa tup, tup, tup. Na zawołanie mamy/ taty kopiemy grządki łopatą – dziecko naśladuje czynność – wypowiada przy tym słowa, puk, puk, puk. Na zawołanie grabimy grządki – szu, szu, szu, na zawołanie podlewamy kwiatki – dziecko palcami naśladuje spadanie kropel i mówi: kap, kap, kap

  • Kwiaty na rabatkach - ćwiczenia rachunkowe.

Zabawa w sadzenie kwiatków na rabatkach. Potrzebujemy 3 kartoniki prostokątne (rabatki) i sylwety kwiatów: hiacynty, tulipany, róże, bratki w kolorach białym, żółtym, różowym (od 1 do 3 sylwet każdego gatunku). Można je narysować lub wydrukować.

- sadzenie kwiatków według kolorów płatków. Na każdej rabatce dziecko układa kwiatki w danym kolorze. Dziecko przelicza kwiaty i mówi ile ich rośnie.

- sadzenie kwiatków według gatunków. Na każdej rabatce dziecko układa kwiatki danego gatunku. Dziecko przelicza kwiaty i mówi ile ich rośnie.

- sadzenie kwiatków według instrukcji mamy/ taty. Np. na każdej rabatce posadź po 3 kwiaty. Mama/ tata sprawdza poprawność wykonania zadania. Dziecko przelicza kwiatki, mówi jakie kwiatki i jakiego koloru zasadziło na rabatce.

PRACE W OGRODZIE

22 kwietnia 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu