Przedszkole nr 30 w Bytomiu

CZWARTEK

 

1. Gra „Segregacja śmieci”.

Spróbuj rozdzielić śmieci do właściwych pojemników na odpady. Powodzenia!

https://wordwall.net/play/1163/447/734?fbclid=IwAR2AG_5sjI9mmpKQ2ONSk-Azo9K0wcvvlGso6xXSgBIZYrF9ePHMDQZE6DE

Karta pracy, cz. 4, s. 18.

Łączenie śmieci z odpowiednimi pojemnikami. Rysowanie butelek i słoików po śladach.

 

2. Konstruujemy grę – „Kto pierwszy dotrze do mety”.

Zorganizujemy wspólnie grę. Będą to wyścigi od startu do mety. Najpierw z kółek wyciętych z papieru lub narysowanych ułożymy chodniczek. Wyznaczamy start i miejsce, w którym staną zawodnicy, ... a tu meta (na końcu gry). Możecie zaznaczyć start i metę innymi kolorami, niż pozostałe kółka, które tworzą ścieżkę. Miejsce gry jest gotowe. Teraz przygotujcie pionki oraz kostkę do gry. Zaczynamy zabawę! Teraz powiem wam, jak się gra. Każdy gracz dostanie kostkę do gry. Kolejno rzuca się kostką, liczy kropki i podaje ich liczbę. Teraz przesuwa swojego piosnka o tyle płytek do przodu, ile było oczek na kostce. Wygrywa ten zawodnik, który jako pierwszy stanie na mecie. Gra wyzwala spore emocje i tak ma być. Zawodnik, który wygrał, triumfuje. Jednak zawsze należy proponować rewanż! Tak, aby dać szansę pozostałym graczom na wygraną lub remis J

Teraz rozpoczniemy drugi etap, ale aby było ciekawiej, wprowadzimy nowe elementy do gry. Może wy zaproponujecie, jak można urozmaicić grę. Dzieci proponują same, że można na jednym polu zatrzymać kolejkę, na innym polu cofnąć o np. dwa pola lub dodać dwa pola, dodajemy pola z zagadkami np. litera A oznacza, że musimy podać wyraz rozpoczynający się głoską „a, A” lub „o, O”, a w nagrodę idziemy do przodu o dwa pola. Oczywiście musicie sami wymyślić jak oznaczyć pola „z zadaniami”. Miłej zabawy!

Chętnie pogram z Wami w gry, które stworzycie, gdy już spotkamy się w przedszkolu! J Póki co, liczę na zdjęcia gier, które stworzycie J

 

3. Karta pracy, cz. 4, s. 19.

Olek i Ada zakładają hodowlę hiacyntów. Oglądanie rysunków Ady i ich rozszyfrowywanie.

Dzieci podają, jakie czynności należy wykonać:

− przygotować doniczkę z ziemią,

− włożyć do doniczki cebulkę hiacynta,

− podlać roślinę i umieścić w słonecznym miejscu,

− podlewać hiacynta co kilka dni.

Uzupełnianie rysunków tulipana według wzoru.

 

Założenie hodowli przez dzieci.

Potrzebne będą: cebulki hiacyntów, ziemia ogrodnicza, konewka z wodą, łopatki, doniczki.

Dzieci otrzymują doniczki, ziemię, cebulki hiacyntów. Nabierają ziemię łopatkami do doniczek, wsadzają cebulki. Częściowo je przykrywają,

podlewają wodą z konewki i umieszczają na parapecie okna.

Przez następne dni obserwują rozwijające się hiacynty.

 

Gra interaktywna - Ćwiczymy pamięć!

Na koniec zapraszam do zagrania w grę :) Ciekawa jestem czy macie dobrą pamięć i zapamiętacie prawidłowo układ obrazków związanych z ekologią. Powodzenia!

https://view.genial.ly/5e9af762b65e370dac6fe513

SADZIMY KWIATY

22 kwietnia 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu