Przedszkole nr 30 w Bytomiu

PIĄTEK

  • Posłuchajcie mojej prośbywiersz W. Broniewskiego nauka na pamięć.

„Jestem sobie kosz do śmieci,

do mnie, do mnie chodźcie dzieci!

Stoję sobie przy tym świerku,

Pełno chciałbym mieć papierków.”

Pokażmy dziecku, gdzie w naszym domu gdzie stoją kosze na śmieci, jak wyglądają, co się w nich znajduje?

  • Czarodziejski worek – zabawa. Potrzebujemy: worek, pognieciona kartka, pudełko tekturowe, torebka po cukrze, pusta butelka po soku, słoiczek po dżemie, puste pudełko po margarynie, plastikowy kubek. Wszystkie wymienione rzeczy wkładamy do worka. Mama/tata prosi dziecko, by wyjęło z worka jeden przedmiot i zgadło co to jest i z jakiego materiału jest wykonane. Dziecko wszystkie rzeczy wykłada na stół.
  • Segregujemy odpady – czyli gdzie wrzucamy niepotrzebny papier, a gdzie niepotrzebne butelki?

Potrzebujemy 3 duże kartki w kolorach: zielonym, żółtym, niebieskim i wszystkie rzeczy z Czarodziejskiego worka. Mama/tato zachęca dziecko do posegregowania odpadów.

Przykład:

- papier - niebieska kartka – kładziemy (pogniecioną kartkę, pudełko tekturowe, papierowa torebka po cukrze)

- plastik - kartka w kolorze żółtym (puste pudełko po margarynie, plastikowy kubek)

- szkłokartka w korze zielonym (pusta butelka po soku, słoiczki po dżemie)

Dziecko przelicza odpady. Mówi gdzie jest najwięcej, a gdzie tyle samo.

SEGREGACJA ODPADÓW

23 kwietnia 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu