Przedszkole nr 30 w Bytomiu

8.06.06.2020 PONIEDZIAŁEK TEMAT KOMPLEKSOWY
POŻEGNANIA NASZEDŁ CZAS

Choć ostatnie to w przedszkolu dni ,
Choć rozstania, pożegnania czas,
To mówię Ci,
nic tak naprawdę nie rozłączy nas


 

przygotujcie:

 

kredki ołówkowe, ołówek – zatemperowane ;)

małe kwadraciki 4cm/4cm

Karty pracy cz.4 890623_NP_OLKA_I_ADY_KP_6_lat_cz4

Karty pracy, Litery i liczby cz.2 890627_OiA Litery i liczby cz2

Karty pracy. Przygotowanie do ..890628_Przygotowanie do czyt_pis_licz_s1-80
 

I. Pożegnania czas nadszedł-
Choć ostatnie to w przedszkolu dni,
choć rozstania pożegnania czas,
to mówię ci, to mówię ci – nic tak naprawdę nie rozłączy nas.
Hej przedszkole do widzenia
pozostaną nam wspomnienia
Zaraz tu nie będzie nas
na wspomnienia przyszedł czas.
A więc b powspominajmy słuchając krótkiego wiersza;
- tu znalazłem przyjaciela, tutaj świetnie się bawiłem,
- tu piosenek i wierszyków dużo się nauczyłem .
- tutaj na balu się bawiłem, dużo potraw jeść się nauczyłem
- pokochałem moje panie, polubiłem moją grupę…… i co jeszcze Zabawy językowe z dzieckiem w nazywanie ulubionych czynności zajęć i zabaw w przedszkolu.


Mój kolego przedszkola- słuchanie piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=Q_e3t6I0fvQ

W przedszkolu było super. Na sto, dwadzieścia dwa
Powtórzyć chciałbym tamte dni , jeszcze jeden raz. Czy zgadzacie się z nami. Może nie wszyscy. Wiem, wiem , pewnie bardzo cieszycie się że idziecie do szkoły. My z panią Jolą również , bo tak już jest .
II."Pocieszajki dla maluchów"- posłuchajcie opowiadania


Ada była bardzo dumna z tego, że po wakacjach pójdzie do szkoły. Będzie miała kolorowy plecak,

a w nim książki, zeszyty i piórnik z przyborami. Bardzo chciała się nauczyć samodzielnie czytać,

bo obiecała Olkowi, że w przyszłości to ona przeczyta mu bajkę na dobranoc, a nie odwrotnie.

Na zakończenie ostatniego roku w przedszkolu zaproszono wszystkich rodziców, a młodsze

grupy zadbały o niespodzianki: zaśpiewały pożegnalne piosenki i wręczyły starszakom samodzielnie

przygotowane sadzonki drzewek szczęścia w małych doniczkach.

 

Grupa Ady odwdzięczyła się przedstawieniem teatralnym dla maluchów o misiu, który

trafił do przedszkola i niczego nie potrafił robić samodzielnie: nie umiał sam jeść, ubierać się,

wiązać sznurowadeł i budować domku z drewnianych klocków. Nie wiedział nawet, że przed

jedzeniem trzeba myć łapki, ani nie znał słów: „proszę, dziękuję, przepraszam”. Ten miś musiał

się wszystkiego nauczyć w przedszkolu, a dzieci mu w tym pomagały.

Był to teatrzyk kukiełkowy, w którym Ada przedstawiała postać dziewczynki o imieniu Basia.

Tomek trzymał kukiełkę niedźwiadka, a Basia uczyła misia, jak należy myć łapki:

– O! Popatrz, misiu, tu jest łazienka, wodą się zmywa farbę na rękach,

a ty masz łapki całe w powidłach, więc musisz użyć wody i mydła!

Piotrek, Janek i Paweł poruszali kukiełkami zielonych żabek i śpiewali piosenkę:

Kum, kum, kum!

Rech, rech, rech!

Było przedszkolaków trzech.

Hopsa, w lewo!

Hopsa, w prawo!

Skaczą zwinnie. Brawo! Brawo!

Ucz się, misiu, z nimi ćwicz,

skacz i do dziesięciu licz!

Tu następowała wyliczanka do dziesięciu: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć i tak dalej…

Potem na scenie pojawiły się symbole pór roku: słońce, bałwanek, kasztany i skowronek.

Dzieci z młodszych grup doskonale wiedziały, które symbolizują wiosnę, lato, jesień i zimę.

Na zakończenie przedstawienia wszystkie starszaki ukłoniły się pięknie i wyrecytowały:

– Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,

nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,

a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,

będziemy wspominać kochane przedszkole!

Młodszym dzieciom bardzo podobało się przedstawienie, a po spektaklu wszyscy chcieli

obejrzeć z bliska kukiełki. Ada stanęła pod oknem i przyglądała się swoim koleżankom i kolegom.

Z jednej strony cieszyła się na myśl o szkole, z drugiej jednak czuła, że będzie tęsknić.

– Trochę mi smutno – powiedziała do Kasi.

– Mnie też – odpowiedziała dziewczynka. – Nauczyłam się tutaj pisać swoje imię: K A S I A –

przeliterowała.

– A ja się nauczyłam sama korzystać z łazienki, bo jak byłam mała, to nie umiałam spuszczać

wody – dodała Ada.

– Piotrek mi pokazał, jak bezpiecznie zjeżdżać ze zjeżdżalni i wspinać się po drabinkach.

– Mnie też!

– I umiemy już rozpoznawać kształty: kółka, trójkąty, prostokąty i kwa… kwa… – zająknęła

się Kasia.

– Kwadraty – dokończyła Ada.

– Tak! Kwadraty!

– I co jeszcze?

– Pani pokazała nam, jak się kroi warzywa, tak żeby się nie skaleczyć.

– I już umiemy same zrobić sałatkę z majonezem – odparła z dumą Ada.

– A pamiętasz, jak lepiłyśmy pączki z piasku do naszej cukierni? Tomek ugryzł jednego i pani

kazała mu szybko wypłukać buzię.

– Cha, cha! Nigdy tego nie zapomnę.

– I piekliśmy ciasto na Dzień Mamy, a wyszedł nam zakalec!

– Pamiętam. Pani polała je rozpuszczoną czekoladą i powiedziała, że takie ciasto jada się

we Francji.

– Było bardzo dobre. Wszyscy prosili o dokładkę.

Dziewczynki wymieniły jeszcze wiele wesołych wspomnień i obiecały sobie, że będą odwiedzać

swoje przedszkole i ulubioną panią. Pożegnały się z innymi dziećmi, z kucharkami, panem

„złotą rączką”, który potrafił naprawić każdą rzecz, a nawet z zabawkami.

Przed wyjściem z przedszkola Ada położyła coś ukradkiem w swojej szafce w szatni.

– Co tam zostawiłaś? – zdziwiła się mama.

– Zostawiłam pudełko z pocieszajjkami.

– A co to są pocieszajki?

– To są kolorowanki ze zwierzątkami. Powiedziałam pani, że jak jakiś maluch będzie płakał,

to może mu dać taką kolorowankę i poprosić, żeby pomalował smutne zwierzątko.

Ja też kiedyś płakałam za tobą w przedszkolu i wtedy pomalowałam krowę na żółto. Świeciła

jak słońce i od razu mi było lepiej.

– To wspaniały pomysł – mama spojrzała z podziwem na Adę i mocno ją przytuliła.

– Pa, pa! Przedszkole! – powiedziała Ada. – Kiedyś cię odwiedzę.

 

Rozmowa na temat opowiadania. Odpowiadamy na pytania;

− Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola?

− Co przygotowali młodsi koledzy?

− Co robiły Ada i Kasia?

− Kogo pożegnała Ada?

− Co to były pocieszajki Ady?

− Gdzie je zostawiła?


 

Książka (s. 86–89) dla każdego dziecka. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=73 /wirtualna książeczka /

Zabawa z tekstem, swobodne rozmowy w oparciu o ilustracje . w książce. Samodzielne czytanie prostych tekstów po obrazkami przez dzieci i czytanie z pomocą osoby dorosłej .
"Z czym kojarzy się nam przedszkole" ?- mapa pomysłów.

Gimnastyka fajna sprawa;

Zabawa Samochody.
Na hasło start -biegamy z dziećmi w różnych kierunkach, naśladując rękami poruszanie kierownicą. Wydajemy odgłosy

poruszającego się samochodu: brr, brr lub brum, brum
–Na hasło stop -zatrzymujemy się i trąbimy: pi, pi, pi.
• Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Trawa i chmury.

Na hasło: Trawa, dzieci przykucają; na hasło: Chmury, stają na palcach, wyciągają ręce

w górę i poruszają nimi w prawo i w lewo – naśladują chmury płynące po niebie.

• Ćwiczenie tułowia – skręty – Śledzimy lot samolotu.

Siedzimy z dziećmi skrzyżnie. Jedną rękę mamy na kolanach, a z drugiej tworzymy daszek nad oczami.

Wykonujemy skręt tułowia i głowę unosimy do góry w jedną, a następnie w drugą stronę- obserwujemy lot samolotu.

• Ćwiczenie równowagi – Rysujemy koła.
W staniu na jednej nodze, rysujemy stopą w powietrzu małe koła i duże koła. Ćwiczenie wykonujemy raz jedną, raz drugą nogą.


Kolorowy obrazek "- praca plastyczna wg. własnego pomysłu technika i format dowolny.
Starsze Bystrzaki / Tygryski, duże żabki/ wykonanie prezentu dla młodszego kolegi i koleżanki
Młodsze Bystrzaki /Smerfy, małe Żabki/ wykonanie prezentu dla kolegi i koleżanki , którzy idą do szkoły.
Utworzenie galerii obrazków


III Masaż pleców czyli propozycja zabawy relaksacyjnej z rodzicami i rodzeństwem na podstawie filmu Dziecięce masażyki

https://youtu.be/lD8nMY3tdW4?t=1

 

Karta pracy, cz. 4, s. 72 890623_NP_OLKA_I_ADY_KP_6_lat_cz4 Opowiadanie co dzieje się na obrazku – budowanie ładnych zdań. Odszukiwanie na obrazku piłek. Określanie ich położenia. Rysowanie po śladzie drogi piłki do bramki.

 

Zabawa z elementem ćwiczeń ortofonicznych – Różne pojazdy. Rodzic wystukuje rytm dłonią o stolik. Dziecko swobodnie maszeruje w dowolnych kierunkach pokoju. Na ustalone hasła wyruszaja na wycieczkę różnymi pojazdami:

− pociąg - naśladuje odgłos jadącego pociągu: tuf, tuf, tuf;

− autokary, wydaje dźwięki: tur, tur, tur;

− motocykle - wydaje dźwięki: drum, drum, drum, wrr;

 

 

 

smerfy, żabki i Tygryski -poniedziałek

07 czerwca 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu