Przedszkole nr 30 w Bytomiu

Tematyka tygodnia: Święto rodziców.

 

Kochane Żabki!

Przed nami bardzo wyjątkowy tydzień, ponieważ będziemy rozmawiać o naszych rodzinach. Wielkimi krokami zbliżają się do nas dwa ważne święta osób, które bardzo kochamy – „ŚWIĘTO MAMY I TATY”. Chcemy przygotować się do ich świętowania i przygotować wspaniałe upominki dla rodziców, ale przede wszystkim w tych dniach postaramy się być bardziej uczynni i wyjątkowo grzeczni :)

 

PONIEDZIAŁEK

 

1. Oglądanie zdjęć rodziców z ich dzieciństwa.

Drogie „Żabki” poproście rodziców, aby wyciągnęli dla Was albumy z rodzinnymi zdjęciami. Pooglądajcie zdjęcia wasze i waszych najbliższych. Przede wszystkim pooglądajcie zdjęcia waszych rodziców, gdy byli małymi szkrabami J Czy rozpoznajecie ich na tych zdjęciach? A siebie potraficie rozpoznać? Czy bardzo się zmieniliście?

 

Ćwiczenia poranne – zestaw nr 36.

- Zabawa orientacyjno-porządkowa Wysoko – nisko.

Dzieci biegają po pokoju przy akompaniamencie wybranego instrumentu (może to być butelka napełniona ryżem). Podczas przerwy w grze, na hasło Wysoko! stają na palcach, wyciągają w górę ręce i klaszczą nad głową; hasło Nisko! Jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę.

- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Myjemy z tatą samochód.

Dzieci naśladują mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadra.

- Ćwiczenie wyprostne Rodzic zmęczony i rodzic wypoczęty.

Dzieci siedzą skrzyżnie, ręce trzymają na kolanach. Na hasło Rodzic zmęczony wykonują luźny skłon tułowia w przód. Na hasło Rodzic wypoczęty – prostują tułów, głowę trzymają prosto.

- Podskoki Froterujemy z mamą podłogę.

Dzieci rytmicznie, naprzemiennie wykonują wykroki nogami w przód.

- Ćwiczenie równowagi Rysujemy obrazek dla mamy i taty.

Dzieci stoją na jednej nodze, a drugą rysują w powietrzu dowolny obrazek. Rysują na przemian prawą i lewą nogą.

- Ćwiczenie ożywiające Rodzinna wycieczka rowerowa.

Dzieci biegają w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem i prostowaniem rąk w łokciach.

- Ćwiczenie uspokajające Mama i tata.

Dzieci maszerują po obwodzie koła z rytmicznym wytupywaniem i powtarzaniem rymowanki Mama i tata kochają nas, na słowo nas zatrzymują się i klaszczą w dłonie; Mama i tata mają dla nas czas – na słowo czas zatrzymują się i klaszczą w dłonie.

 

2. Zabawa Moja mama jest…, a mój tata jest…

Dzieci kończą zdania (poszukiwanie jak największej liczby określeń przymiotnikowych).

 

Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Mama i tata”.

 

„Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie”.

 

Rozmowa na temat wiersza.

Rodzic pyta:

- Kim dla dzieci jest mama i tata?

- Za co dzieci dziękują rodzicom?

 

Kończenie zdań rozpoczętych przez rodzica.

- Moi rodzice są kochani, bo…

- Pomagam rodzicom w…

- Lubię być w domu, bo…

- Z tatą najchętniej robię…

- Z mamą najchętniej robię…

 

Aktywne słuchanie wiersza.

Rodzic recytuje wiersz, a dzieci dopowiadają końcowe słowa wersów.

Mama i Tata to świat nasz… (cały),

ciepły, bezpieczny, barwny… (wspaniały),

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

to dobre, czułe, pomocne… (ręce)

i kochające najmocniej… (serce).

To są wyprawy do kraju… (baśni),

wakacje w górach, nad morzem, na… (wsi),

loty huśtawką, prawie do… (słońca)

oraz cierpliwość co nie ma… (końca).

Kochana Mamo, Kochany… (Tato)

dzisiaj dziękować chcemy Wam… (za to),

że nas kochacie, że o nas(dbacie)

i wszystkie psoty nam… (wybaczacie).

 

Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 44–45.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=46

Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie dla Olka i Ady prezentów, których nazwy powstały z połączenia głosek. Rysowanie po śladach.

 

Zabawa muzyczno-ruchowa „Układamy serduszko”.

Nagranie dowolnej muzyki, dla każdego dziecka: kolorowy sznurek (o długości 50–7 cm).

Dzieci przy nagraniu piosenki poruszają się tanecznym krokiem po pokoju. W rękach trzymają kolorowe sznurki. Podczas przerwy w grze układają z nich na podłodze sylwetę serduszka. Powrót muzyki jest sygnałem do tanecznego poruszania się po pokoju.

 

Praca plastyczna „Serca dla rodziców”.

Do wykonania tej pracy plastycznej należy wykonać masę solną. Przepis na masę solną w linku poniżej. Dzieci samodzielnie lepią kształt dwóch serc, następnie nabijają je na patyczki do szaszłyków. Gotowe serca trzeba odstawić do wyschnięcia na kilka dni lub wypiec w piekarniku. Gdy masa solna jest już sucha, można zabrać się za ozdabianie serca poprzez jego zamalowanie kolorową farbą, a także dodania kokardki.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ljIP06Xfbpg

 

3. Układanie zdrobnień do słów: mama, tata.

mama – mamusia, mamuśka, mamunia…

tata – tatuś, tatusiek, tatunio…

 

Wycinanie serduszek z czerwonego papieru.

Potrzebne będą następujące materiały: czerwony papier, nożyczki. Serduszka mogą być wspaniałą podstawą do wykonania laurek dla Waszych rodziców.

ŚWIĘTO RODZICÓW

17 maja 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu