Przedszkole nr 30 w Bytomiu

CZWARTEK

 

1. Karty pracy, cz. 4, s. 56–57.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=58

Patrzenie na obrazek. Opowiadanie, co się na nim dzieje. Odszukiwanie na dużym obrazku przedmiotów, roślin umieszczonych na dole kart.

 

Zabawa muzyczno - ruchowa „Gimnastyka rączek”.

Zapraszam was teraz do wspólnej zabawy w naśladowanie ruchów. Słuchaj piosenki i wykonaj ruchy rąk zgodnie z jej tekstem. Pomogą ci ruchy prowadzącej.

https://www.youtube.com/watch?v=cdLltUIgcr4

 

2. Ćwiczenia muzyczno-ruchowe „Słuchamy bębenka” – rozwijanie sprawności ruchowej.

Dzieci poruszają się zgodnie z rytmem wygrywanym na bębenku, reagując na ustalone sygnały:

– rytm ćwierćnut – maszerują,

– mocne uderzenie – wykonują przysiad,

– dwa uderzenia – robią dwa kroki w tył,

– szybkie, miarowe uderzenia – biegają na palcach,

– mocne, miarowe uderzenia – maszerują na piętach.

 

Ćwiczenie oddechowe.

Dzieci maszerują w rytmie bębenka, w określonym kierunku. Kiedy usłyszą głośny dźwięk instrumentu, odwracają się przodem do rodzica. Nabierają powietrze nosem. Wypuszczają je, wypowiadając proponowaną przez rodzica głoskę lub sylabę: o, a, u, hi, au.

 

Słuchanie piosenki pt. „Nasze emocje” zespołu Śpiewające Brzdące.

https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4

 

Ref. Radość, smutek, złość i strach,

tyle uczuć mieszka w nas.

To emocje nasze są,

które wyjść na zewnątrz chcą.

 

  1. Płyną z serca spontanicznie

Od kołyski w nas mieszkają

I się zdarza bardzo często,

Że o sobie znać nam dają.

 

Ref. Radość, smutek, złość i strach…

 

  1. Nie ma wcale nic w tym złego

Że się czasem zezłościmy

Że czujemy wstyd lub smutek

My z tym sobie poradzimy.

 

Ref. Radość, smutek, złość i strach…

 

  1. Wygonimy wszystkie strachy

Damy w kość okropnej złości

I zadbamy by najwięcej

Było śmiechu i radości!

 

Ref. Radość, smutek, złość i strach…

 

Rozmowa na temat treści piosenki.

- Co to są emocje?

- Jakie emocje są wymienione w piosence?

- Czy potrafisz sobie radzić z emocjami?

 

Ćwiczenia „Zaklaszcz tak jak ja” – kształtowanie poczucia rytmu.

Dzieci maszerują w rytmie nagrania piosenki „Nasze emocje”. Podczas przerwy w muzyce rodzic recytuje wybrany fragment tekstu piosenki zgodnie z rytmem. Dzieci go powtarzają – klaszcząc lub tupiąc.

 

Zabawa „Dziwne głosy” – rozwijanie zdolności wyrażania emocji głosem.

Nagranie piosenki „Nasze emocje”, obrazki przedstawiające twarze wyrażające różne emocje.

Na początku zabawy rodzic ustala dla każdej twarzy na obrazku charakterystyczny głos.

Umieszcza w widocznym miejscu na tablicy obrazki przedstawiające:

− strach − prawdziwy krzyk,

− smutek − mruczenie, pociąganie nosem,

− radość – hi, hi, hi, ha, ha, ha, lub prawdziwy śmiech,

− złość – warczenie.

W rytmie nagrania piosenki dzieci maszerują po pokoju. Podczas przerwy w nagraniu rodzic wskazuje wybrany przez siebie obrazek. Dzieci starają się wyrazić głosem emocje przedstawione na obrazku.

 

3. Gra interaktywna „Dopasuj emocje”.

https://view.genial.ly/5ec162534a81770d9df52c46

Czy potraficie rozpoznawać emocje? Jestem ciekawa jak poradzicie sobie z tym zadaniem. Trzeba dopasować emocje do odpowiednich mimik twarzy, które je wyrażają.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 58.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=60

Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Układanie zdań o każdym obrazku. Pisanie samodzielnie lub przez rodzica imienia dziecka. Ozdabianie pola z imieniem.

W KRAINIE EMOCJI

27 maja 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu