Przedszkole nr 30 w Bytomiu

PIĄTEK

 

1. Zabawa rozwijająca poczucie rytmu – „Zagadki.

Dzieci w siadzie skrzyżnym słuchają zagadek Bożeny Formy, które recytuje rodzic. Powtarzają kilka razy za rodzicem kolejne wersy wybranej zagadki
w nadanym przez rodzica rytmie. Rodzic recytuje zagadki, dzieci rytmicznie wykonują ustalone gesty.

Dzieci recytują, równocześnie wykonując ustalone gesty:

 

Lubi głośno gdakać,

kiedy zniesie jajko.

Każdy wie, że jest stałą

kurnika mieszkanką.

(kura) – całą zagadkę naprzemiennie klaszczą, uderzają w swoje kolana.

 

Zakręcony ogonek,

śmieszny ryjek ma

Chrum, chrum głośno woła

kto jedzenie da?

(świnka) - wykonują naprzemiennie cztery uderzenia dłońmi o podłogę, cztery razy klaszczą (cała zagadka),

 

Na przykład łaciate, - przechodzą do pozycji stojącej,

w oborze mieszkają. - wykonują cztery uderzenia o kolana,

Pasą się na łąkach, - wykonują obrót wokół siebie,

zdrowe mleko dają. - wykonują cztery klaśnięcia,

(krowy)

 

Nie pieje, nie gdacze, - maszerują w miejscu,

tylko głośno kwacze.

Po stawie pływa. - wykonują ruchy naśladujące pływanie,

Jak się nazywa?

(kaczka)

 

2. Nauka piosenki pt. „Krówka Mu” zespołu „Śpiewające Brzdące”.

Wiecie już jak bardzo są nam potrzebne zwierzęta hodowlane. Dlatego nauczcie się tej piosenki i pijcie mleko na zdrowie wszystkich krów!

https://www.youtube.com/watch?v=hMl74Mm6tgU

 

  1. Na polanie krówka stoi.

       Pan gospodarz krówkę doi.

       Białe mleko z krówki płynie.

       Krówka ma wesołą minę.

Ref. Mu…! x2

  1. No a z mleka jest maślanka.

Masło, serek i śmietanka.

No i można oprócz tego-

wypić także samo mleko.

Ref. Mu…! x2

  1. Chociaż krówka ma dwa rogi

i łaciate oba boki,

to szanować krówkę trzeba

bo nam daje dużo mleka.

Ref. Mu…! x2

  1. My dla krówki też coś mamy

mlecznych zębów uśmiech cały.

Szklanki z mlekiem szykujemy.

Za jej zdrowie wypijemy!

Ref. Mu…! x4

 

Praca plastyczna „Kurczątko”.

Do wykonania tej pracy plastycznej będą potrzebne następujące materiały: małe słoiczki, żółta bibuła, czerwona i żółta kartka, czerwone piórka, klej magic, ruchome oczka (można również wyciąć oczka z papieru). Sposób wykonania pracy w linku poniżej.

https://eduzabawy.com/kreatywnie-z-dzieckiem/izabela-kowalska/kurczaki-z-malych-sloikowk/

 

Pamiętajcie Kochani, że jest to tylko propozycja pracy plastycznej. Jeśli jednak nie macie rzeczy potrzebnych do jej wykonania możecie po prostu namalować farbami wybrane zwierzę hodowlane, a nawet całą farmę.

 

Zachęcam również do wykonania kart pracy o tematyce „Zagrody wiejskiej”, które są dostępne w poniższym linku:

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIEJSKA-ZAGRODA-KARTY-PRACY.pdf

 

3. Karta pracy, cz. 4, s. 10.

Oglądanie strony gazety ze zdjęciami przedstawiającymi prace na wsi. Określanie, co to za prace. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej niż w poprzednim.

 

Rozmowa z dziećmi na temat wiosennych prac na wsi.

Pole

Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie, a następnie siew i sadzenie roślin.

−Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych?

−Co robią ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy?

Sad

W sadzie wiosną (w marcu) właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie.

− Dlaczego są wykonywane takie prace?

Zwierzęta wiejskie

Rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta. Np. krowy muszą być dojone kilka razy dziennie.

−Czy praca rolnika jest łatwa?

 

Zabawa bieżna – „Koniki”.

Dzieci są konikami. Poruszają się przy dowolnej muzyce. Podczas przerwy w muzyce zatrzymują się i kopią: raz prawym, raz lewym kopytkiem, podczas biegu kląskają językiem, podczas kopania rżą: iiihahaha.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 11.

Rysowanie narzędzi ogrodniczych po śladach. Czytanie z rodzicem lub samodzielnie ich nazw. Łączenie rysunków z nazwami. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej niż w poprzednim.

 

Utrwalenie wiadomości z tygodnia. Zagraj w grę i sprawdź swoją wiedzę na temat ZWIERZĄT WIEJSKICH.

https://wordwall.net/play/1148/188/769

WIOSENNE PRACE NA WSI

16 kwietnia 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu