Przedszkole nr 30 w Bytomiu

CZWARTEK

 

1. Karta pracy, cz. 4, s. 51.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=52

Odwzorowanie kwiatków dla mamy. Rysowanie po śladach rysunków róż.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 52.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=54

Oglądanie obrazków. Odszukiwanie i zaznaczanie 10 różnic miedzy nimi.

 

Zabawy muzyczno-ruchowe „Na łące”.

https://www.youtube.com/watch?v=_MJUccU_vp4

Zapraszam Was teraz do udziału w zabawie muzyczno-ruchowej. Wybierzemy się na wycieczkę na łąkę. Rozmawialiśmy o niej w zeszłym tygodniu. Wiemy już, co się na niej znajduje i kto na niej mieszka, dlatego na pewno łatwiej będzie nam wyobrazić sobie, że jesteśmy na łące.

 

2. Wokół mamy i taty” – ćwiczenia i zabawy.

- Układanie zdań o rodzicach.

Dla każdego dziecka: kartonowe czerwone serca (ok. 15 cm), mazaki.

Dzieci układają zdania o mamie, tacie lub o obojgu rodzicach. Rodzic zapisuje wybrane zdania na kartonowych czerwonych sercach.

 

- Liczenie słów w wybranych zdaniach.

Serca ze zdaniami.

Rodzic odczytuje wybrane zdania z serc, a dzieci liczą w nich słowa i podają ich liczbę. Np.:

Mama to mój największy skarb. (5)

Niech tata żyje sto lat! (5)

Życzę mamie i tacie, aby byli zdrowi, szczęśliwi. (8)

Mamo, tato kocham was. (4)

 

- Dzielenie na sylaby lub głoski nazw obrazków przedstawiających prezenty dla rodziców.

Obrazki przedmiotów, roślin, koszyk.

Dzieci losują obrazki z koszyka. Dzielą ich nazwy na sylaby (5-latki) lub głoski (6-latki).

Przykładowe obrazki: róża, czekolada, tort, kot, obrazek, wazon, kawa, korale, irys, gerbera, pudełko…

 

- Podawanie rymów do słów: mama, tata.

Mama – rama, gama, tama, dama, lama…

Tata – wata, data, chata, łata, mata…

 

- Nauka rymowanki dla mamy i jej wersji dla taty.

Dla każdego dziecka: duża sylweta serca, małe czerwone serduszka.

Dzieci powtarzają tekst rymowanki fragmentami za rodzicem.

Mamo, mamo –                                         Tato, tato –

co ci dam?                                                co ci dam?

To serduszko, które mam.                           To serduszko, które mam.

A w serduszku miłość jest.                          A w serduszku miłość jest.

Mamo, mamo – kocham Cię!                    Tato, tato – kocham Cię!

Dzieci, recytując rymowankę zapełniają sylwetę serca małymi czerwonymi serduszkami.

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Czerwone – zielone”.

Koła: czerwone i zielone.

Dzieci biegają swobodnie po pokoju. Gdy rodzic podniesie do góry koło, zależnie od pokazanego koloru wykonują ustaloną uprzednio czynność (na każdy kolor inną). Np. widząc czerwone koło, wykonują skłon, zielone – stają na jednej nodze, Gdy rodzic opuści koło, dzieci

przestają wykonywać ćwiczenia i znów biegają po pokoju.

 

Burza mózgów na temat „Jak przekazać rodzicom wiadomość, nie używając słów?”

Rodzic podaje wiadomości, a dzieci je prezentują, nie używając słów. Np.

Przytul mnie, bo jestem smutny.

Pobaw się ze mną.

Kocham cię mamo, kocham cię tato.

 

Rozwiązanie zagadki o konwalii.

Dobrze ją znamy z prześlicznej woni,

kwitnie dzwonkami, ale nie dzwoni (konwalia).

 

Oglądanie i wąchanie bukiecika konwalii ogrodowych (lub leśnych). Jeśli nie możecie zdobyć tych kwiatów, to spójrzcie na zdjęcie w linku:

http://regiodom.pl/portal/ogrod/rosliny/konwalia-wlasciwosci-lecznicze-i-trujace

Rozmowa na temat konwalii.

Rodzic pyta:

- Jak wygląda roślina?

- Ile dzwonków jest na jednej łodyżce?

- Gdzie rosną konwalie?

- Czy można je zrywać?

 

Konwalia majowa jest rośliną leczniczą i ozdobną, nie jest już rośliną chronioną. Występuje często w lasach niemal całej Polski, ale można ją również hodować. Jej głównym walorem są niewielkie kwiaty o charakterystycznym zapachu i dzwonkowatym kształcie.

 

„Obrazek z konwaliami dla taty i mamy” – praca plastyczna.

Zapoznanie ze sposobem wykonania prac.

https://www.youtube.com/watch?v=HwlXsmzL71Y

Dla każdego dziecka: kartka w zielonym kolorze A4, zielona bibuła, popcorn, nożyczki, klej magic, ołówek. Pamiętajcie, że jest to tylko propozycja. Jeśli macie inny pomysł na wykonanie tej pracy to jak najbardziej jest on mile widziany :)

 

3.Zabawa „Czy znamy imię mamy i taty?”.

Dzieci podają imiona rodziców, dzielą je na sylaby.

Kartoniki z poznanymi literami dla każdego dziecka (litery z wyprawki plastycznej).

Układają z liter imiona rodziców, pamiętając, że rozpoczynają się one wielką literą.

 

Rozmowa na temat słowa serce.

Wycięty z czerwonego kartonu kształt ludzkiego serca.

Rodzic pokazuje dzieciom serduszko wycięte z czerwonego kartonu i pyta:

- Z czym kojarzy się wam ten kształt?

- Czym jest serce?

Serce jest mięśniem wielkości pięści. Jego szersza część skierowana jest ku górze, węższa ku dołowi. Dzięki sercu w naszym ciele może krążyć krew.

- Do czego ludziom potrzebne jest serce?

- Czy tylko ludzie mają serca?

- Czy znacie jakieś przysłowia o sercu?

Np.:

Co w sercu to na języku.

Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal.

Serce nie sługa, nie zna co to pany.

WOKÓŁ MAMY I TATY

20 maja 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu