Przedszkole nr 30 w Bytomiu

12.05.2020 WTOREK - TEMAT KOMPLEKSOWY - MAJOWA ŁĄKA

 

,,...A teraz maj, dokoła maj..."

Witamy Was w ten majowy czas:)

 

przygotujcie:

kredki ołówkowe, olówek – zatemperowane ;)

kawałek folii przeźroczystej, skrawki kolorowego papieru;)
mazaki;)

Karty pracy cz.4 890623_NP_OLKA_I_ADY_KP_6_lat_cz4

 

I Owady na łące. Zapraszam Was na poczaątek do spotkania z owadami. Wymieńcie proszę jakie owady znacie ? Czy wiecie co wspólnego mają owady? Czy lubicie owady? Otóż owady są wszędzie! Niektórzy ludzie uważają je za bardzo interesujące, podczas gdy inni nawet nie są w stanie wytrzymać myśli o nich. Tak czy inaczej, dzielimy naszą planetę z tymi przerażającymi pełzaczkami. Owady znajdowały się tutaj na Ziemi na długo przed ludźmi. Istnieje więcej rodzajów owadów niż jakikolwiek inny typ zwierząt na naszej planecie. Głównymi kategoriami owadów są motyle, ćmy, chrząszcze, muchy, świerszcze i owady społeczne.

Owady społeczne żyją w dużych grupach i współpracują, aby przetrwać i budować swoje domy. Przykładem mogą być pszczoły, mrówki, osy i termity.

 

Cechy owadów:

  • są zazwyczaj małe, ale mogą różnić się wielkością od prawie niewidocznej do ponad 16 cm

    długości;

  • wszystkie owady mają twardą powłokę zewnętrzną;

  • ich ciała składają się z trzech części zwanych głową, tułowiem i brzuchem;

  • wszystkie owady będą miały na głowie parę anten;

  • większość ma sześć nóg;

  • niektóre owady mają skrzydła połączone z tułowiem i mogą latać;

 

Zabawa taneczna do piosenki ,,Bąki z łąki" https://youtu.be/eOOfjYBIyak

Zachęcam teraz do małej gimnastyki do muzyki. Każdy dziś sam prowadzi ćwiczenia ruchowe:)

 

Karta pracy, cz 4 s.39 890623_NP_OLKA_I_ADY_KP_6_lat_cz4

Zachęcam do pracy zadaniowej - nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie pętlą owadów. Dokańczanie rysunku motyla według wzoru.

 

Mieszkańcy łąki - film o robakach - bajka edukacyjna dla dzieci https://youtu.be/8krnRKa9jWI

Dla małych przyrodników - chętnych i zainteresowanych mieszkańcami łąki proponuję film. Zachęcam do powtarzania nazw zwierząt ;)

 

II Zabawy z sześcianem.

Przypominajka :)) Figury geometryczne płaskie to jak doskonale wiecie : koło, kwadrat, trójkąt i prostokąt. Mam nadzieję, że pamietacie z zajęć matematycznych co to takiego sześćian?

Kostkę do gry w języku matematyki nazywa się sześcianem. Sześcian to bryła czyli figura przestrzenna. Sześcian ma sześć ścian - dlatego tak łatwo zapamiętać jego nazwę :)) Każda ściana sześcianu jest takim samym kwadratem.

Wysłuchajcie proszę fragmentu wiersza pt. ,,Kłótnia" K. Małek.

Kostkę ry matmayce nazywa sie so gry w języku matematyki nazywa się sześcianem

,,Ach, moi drodzy, powiem ja dziś wam,
Że nikt nie ma tego, czego ja sześć mam!
Oto moje ściany, taka sama każda,
Jednakowe, gładkie i tak samo ważne.
Jestem sześcian i na każdej stabilnie ustoję,
Żadnych trzęsień ziemi wcale się nie boję!"

 

 

Karty pracy,cz 4, s. 40 890623_NP_OLKA_I_ADY_KP_6_lat_cz4 Zachęcam do wykonania pracy zadaniowej. Przypomnienie i utrwalenie wiadomości. Rozwijanie umiejętności szeregowania. Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.

 

Zabawy ruchowa z sześcianem – kostką. Rzucamy kostką do gry i wykonujemy tyle pajacyków ile wskazuje liczba oczek.

 

,,Sześcianowe królestwo”

Wyszukajcie proszę w domu przedmioty które mają kształt sześcianu. Wybierzcie klocki o tym kształcie i zbudujcie ,,Sześcianowe królestwo”. Miłej zabawy:)

 

III Jestem…zabawa z elementem dramy. Dziecko rysuje obrazek przedstawiający mieszkańca łąki /motyla, bociana, pszczołę, żabę, konika polnego, mrówkę, ślimaka/ Za pomocą ruchów

i głosu naśladuje nie pokazując obrazka, rodzic odgaduje jakie to zwierzę. Później rodzic i tak na zmianę.
Praca zadaniowa w Karcie Pracy cz4 s.41
Narysujcie proszę starannie motyla po śladzie i pokolorujcie.

Na naszej majowej łące zamieszkają dzisiaj motyle. Wykonamy je z foliowego woreczka. Rysujemy głowę połączoną z tułowiem – odwłokiem, wycinamy. Następnie skrzydełka kolorujemy mazakiem, lub przyklejamy na nie kawałki kolorowego papieru przyklejamy w dowolnym miejscu na kartce. Na zdjęciu możecie zobaczyć . Mój ulubiony to cytrynek, wiecie który?
A zapomniałam , Widziałam Wasze prace: Smoka Wawelskiego, Beboki. Jesteście super! Pozdrawiamy i mocno ściskamy p. Jola i p. Bożenka

 

WTOREK

11 maja 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu