Przedszkole nr 30 w Bytomiu

19.05.2020 WTOREK - TEMAT KOMPLEKSOWY – MOJA RODZINA

 

Witamy Was kochane Tygryski, mamy nadzieję, że jesteście wyspane i uśmiechnięte:)

W tym tygodniu – opowiadamy o rodzinie dlatego doceńmy siebie nawzajem, bawmy się razem i nie poddawajmy się trudom i smutkom to czas naszego wspólnego świętowania.

Jesteście bardzo dzielni i Duzi i Mali.

Prace, które dostajemy od Was są piękne - czekamy na Wszystkich! :):)

 

 

przygotujcie:

kredki ołówkowe, olówek – zatemperowane ;)

Karty pracy cz.4 890623_NP_OLKA_I_ADY_KP_6_lat_cz4

 

 

I Utrwalenie piosenki Moja wesoła rodzinka https://youtu.be/uS3PhHzIdBU

Na dobry początek dnia proponuję zaśpiewać naszą piosenkę o rodzinie. Otwieramy buzie i śpiewamy wyraźnie i nie za głośno:) Może pamiętacie refren z pokazywaniem?

 

Czytanie zdań z pomocą lub samodzielnie.

Zapraszam teraz do miłej pracy - Karty pracy, cz 4 s.46 - Rysowanie swojej mamy i swojego taty. Narysujcie najładniej jak potraficie :) drugie zadanie to nazywanie kwiatów przedstawionych na obrazkach - dacie radę :)

 

Ćwiczenia poranne ,,Gimnastyka z mamą lub tatą"

Zachęcam teraz do wspólnego poruszania się :)

  • Razem z rodzicem idziemy do parku – maszerujemy w rytmie za rodzicem miedzy rozłożonymi na podłodze kartkami.

  • Teraz lekka rozgrzewka! Uwaga przeszkody! - przeskakujemy z nogi na nogę, następnie biegamy między kartkami, na sygnał rodzica hop – wskakujemy na kartkę.

  • Pada deszcz, chowamy się pod daszek! - unosimy najbliższą kartkę w górę i stoimy chwilę bez ruchu.

  • Przestało padać biegamy dalej! Uwaga drzewo! - biegniemy drobnymi krokami za rodzicem dookoła kartki.

  • Odpoczywamy – siadamy na najbliższej kartce.

  • Wracamy do domu – rytmicznie maszerujemy za rodzicem między kartkami.

 

II Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu.

A teraz zabawa matematyczna - mierzenie wzrostu dzieci, rodzeństwa, rodziców za pomocą miarki zawieszonej na ścianie. Ćwiczymy stosowanie słów: wysoki, niski, oraz: wyższy od, niższy od, takiego samego wzrostu. Powodzenia!

 

Karty pracy, cz 4 s.47 Zapraszam do utrwalenia pojęć wyższy – niższy w pracy zadaniowej. Kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa. Naklejanie zdjęć odpowiedniego kwiatu.

 

Zabawy ruchowo – naśladowcze

  • ,,Jak nasi rodzice" – Poruszanie się po pokoju w rytm wyklaskiwany przez rodzica. Na hasło,, Jak mama" naśladujemy czynności wykonywane przez mamę. Na hasło,, Jak tata" naśladujemy czynności wykonywane przez tatę.

Wersja dla rodziców - Na hasło,, Jak dziecko" naśladujemy czynności wykonywane przez dziecko.

  • ,,Lustro" – rodzic i dziecko staja naprzeciwko siebie. Jedna osoba wykonuje dowolne ruchy, druga je naśladuje. Po chwili następuje zmiana ról.

  • ,, Podwieczorek dla rodziców" – trzymając w ręce tacę z kubkiem z nietłukącego, lekkiego materiału chodzimy kilka razy z pokoju do kuchni.

 

III Kto lubi śpiewać ? My właśnie my :)
Zaśpiewaj z mamą i tatą
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

Czas na pracę zadaniową w Karcie Pracy cz4 s.48 Wyklaszcz podany rytm w powtarzanym za dorosłym tekście. Sprawdź w którą stronę są zwrócone serduszka, dorysuj brakujące serduszka. Czy potraficie określić - lewa, prawa strona? Powodzenia. Pa,Pa

p.Bożenka i p. Jola
 

 

WTOREK

18 maja 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu