Przedszkole nr 30 w Bytomiu

02.06.2020 WTOREK - TEMAT KOMPLEKSOWY – WAKACYJNE PODRÓŻE

 

Witajcie starsze przedszkolaki czyli dzieci z grupy Smerfy, Żabki i Tygryski :)))

Przywitaliśmy miesiąc czerwiec – szósty miesiąc w roku. Do wakacji zostało niewiele czasu :)

Zapraszamy Was do wytężenia sił i pracy.

Dla niektórych z Was to ostatni miesiąc w przedszkolu tak się zdarzyło, że wirtualnym

Radzicie sobie świetnie – tylko tak dalej :)

 

Informacja dla rodziców – prowadzimy w tym miesiącu wspólne zdalne nauczanie dla grup starszych. Przypominamy, że podane zadania to propozycje, które należy wybierać mając na uwadze poziom wiedzy i umiejętności dziecka ( w tej grupie znajdują się pięciolatki, sześciolatki i już siedmiolatki), jego aktualne predyspozycje oraz samopoczucie. Ważne jest aby nie rezygnować. Wystarczy zrobić tyle ile uważamy za słuszne w danym momencie. Pamiętajmy, że praca w czerwcu to dla starszaków zebranie i podsumowanie wiadomości i umiejętności – nie zabierajmy im tego. To zakończenie pewnego etapu edukacji i oczekiwanie na podjęcie nauki w szkole. Rzeczywistość jest jaka jest – nie mamy na to wpływu. Postarajmy się na ile możemy – wspierajmy, doceniajmy, zachęcajmy i cieszmy się z faktu oczekiwania na pójście do pierwszej klasy. Będzie dobrze :))

 

przygotujcie:

kredki ołówkowe, olówek – zatemperowane ;)

kredki, mazaki, nożyczki, materiały plastyczne które są w domu :)

Karty pracy cz.4 890623_NP_OLKA_I_ADY_KP_6_lat_cz4

karty pracy. Książka 890625_OLEK_ADA_6 latek Nowe przygody ksiazka

Karty pracy. Wyprawka. 890624_Olek_i_Ada_6-lat_BB+wyprawka

 

 

I Ćwiczenia poranne do piosenki czyli na dobry początek dnia trochę ruchu – zapraszamy:)

Morze Bałtyckie - muzyczna zabawa koordynacyjna https://youtu.be/RttsEvUzV8c

 

Karta pracy, cz. 4, s. 60 890623_NP_OLKA_I_ADY_KP_6_lat_cz4

Proponujemy pracę zadaniową - wykonanie łódki według instrukcji. Rysowanie po śladach.

 

II ,,Wakacyjne podróże"- słuchanie opowiadania M.Strękowskiej- Zaremby.

Rozwijanie mowy i myślenia, z wykorzystaniem globusa - kulistego modelu Ziemi.

Zabawa z tekstem - doskonalenie umiejętności w czytaniu prostych tekstów pod obrazkami.

 

Karty pracy Książka Nowe przygody Olka i Ady (s. 84–85)

890625_OLEK_ADA_6 latek Nowe przygody ksiazka

Zapraszam rodziców do czytania a dzieci do oglądania ilustracji.

 

Od samego rana tata, Olek i Ada planowali podróże wakacyjne. Zapomnieli o porannym myciu, a nawet o przebraniu się z piżam. Gdyby nie mama, zapomnieliby też o śniadaniu. Szczęśliwie mama przypomniała im o wszystkim. Kiedy byli już umyci, przebrani i najedzeni, wyjęła z szafy wielki globus i postawiła go na podłodze. – Teraz możecie podróżować palcem po całym świecie.

Super! – ucieszył się Olek. Bez namysłu zakręcił globusem. Fruuu! Gdyby kula ziemska obracała się tak szybko, wszyscy dostaliby kręćka jakiegoś lub co najmniej zadyszki. Przed oczami Olka, Ady i taty mknęły kontynenty: Ameryka Północna i Ameryka Południowa, Afryka, Europa i zaraz Azja i Australia.

Tu jedziemy! – Palec Olka zatrzymał rozpędzony świat namalowany na globusie.

Australia, Sydney. Niezłe miejsce. Będzie fajnie. W Australii są kangury i koale.

W Sydney chciałbym zobaczyć gmach filharmonii – wtrącił tata.

A będzie tam gmach naszego przedszkola? – spytała Ada. Olek spojrzał na siostrę z politowaniem. Przecież nikt nie podróżuje do przedszkola, które jest kilka metrów od domu. Zakręcił drugi raz. Jego palec wskazał państwo leżące w Ameryce Południowej.

Brazylia. Dobry wybór – pochwalił tata. – Są tam wspaniałe plaże. Chętnie poleżałbym sobie – przeciągnął się leniwie.

Może i ja zaproponuję podróż? – mama zajrzała do salonu.

Chciałabym pojechać z wami do Indii. Zawsze interesowała mnie Azja i jej kultura. Chociaż Afryka też jest ciekawa.

No pewnie! Jedziemy do Kenii! Do parku z dzikimi zwierzętami. Zobaczymy słonie i żyrafy! – zawołał Olek ożywiony wizją spotkania dzikiego słonia, a może i lwa.

A będzie tam nasz park? – nieśmiało spytała Ada. Wszyscy spojrzeli na nią jak na przybysza z kosmosu.

Nasz park będzie czekał na ciebie w Polsce. Teraz ja wybieram – powiedział tata. Energicznie zakręcił globusem. Niebieski kolor oceanów i mórz zmieszał się z zielonym, żółtym i brązowym – kolorami kontynentów. Adzie aż zakręciło się w głowie. Świat na globusie obracał się zbyt szybko. Co będzie, jeżeli palec taty trafi na głęboki ocean? Nie chciałaby spędzić wakacji na oceanie. Tam już z pewnością nie ma znajomego parku ni przedszkola ani placu zabaw z dużą okrągłą piaskownicą.

Stany Zjednoczone. Waszyngton – zakomunikował tata.

Jest tam plac zabaw? – spytała Ada.

Naszego nie ma, są inne. Jest za to Biały Dom i...

Ale naszego domu tam nie ma – przerwała tacie Ada.

Ja nie mogę! Chcesz jechać na wakacje czy nie? – zniecierpliwił się Olek.

Chcę. Tylko nie tak daleko – bąknęła Ada.

To gdzie? Wybieraj – podsunął jej globus. Ada zamknęła oczy. ,,Niech los zdecyduje” – pomyślała i dotknęła palcem globusa.

Tu! Cała rodzina wbiła wzrok w miejsce, które wskazał palec Ady. Mama i tata pierwsi gruchnęli śmiechem.

Europa, Polska, Warszawa – podsumował Olek.

Ada westchnęła z ulgą. Jak to dobrze, że zdała się na los szczęścia. W Warszawie jest jej przedszkole i dom, i park, i znajomy plac zabaw. No i tuż pod Warszawą mieszkają ukochani dziadkowie. Co ważne, ich dom stoi w pobliżu lasu.

Pojedziemy do babci i dziadka. Tam są bociany, dzięcioły, kukułki, żabki, biedronki, ślimaki, pszczoły – zachwalała Ada.

Mrówki, komary i muchy – dorzucił ponuro Olek. Ale już po chwili śmiał się jak tata i mama. Nawet napad komarów nie odstraszyłby ani jego, ani Ady od podróży do dziadków. Podpatrywanie ptaków w towarzystwie dziadka, który zna setki ciekawostek o zwierzętach, to był najlepszy z wakacyjnych planów.

 

Rozmowa na temat opowiadania.

Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?

Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?

Jakie kontynenty były widoczne na globusie?

Co wskazywał palec Olka?

Co wskazywał palec taty?

Gdzie chciała pojechać mama?

Co wspominała cały czas Ada?

Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?

 

Ćwiczenia z książką. Książka (s. 84–85) Dzieci słuchają tekstu czytanego przez rodzica lub 6-latki czytają tekst samodzielnie.

 

III Polskie krajobrazy - zajęcia dydaktyczne dla przedszkola

https://youtu.be/O0XMC0U_1AI

Zapraszam do przypomnienia i utrwalenia wiadomości dotyczących mapy.

 

Zabawa – opowieść ruchowa Na plaży (według Małgorzaty Markowskiej).

A teraz wybierzemy się na plażę czyli trochę ruchu do czytanego przez rodzica opowiadania.

 

Jesteśmy na plaży. Spoglądamy w niebo, na którym fruwają latawce. (Dzieci biegają po pokoju w jednym kierunku). Latawce unoszą się wysoko na wietrze. (Wznoszą ramiona do góry). Teraz opadają w dół. (Wyciągają ramiona w bok). Przestało wiać. Latawce opadają na piasek. (Dzieci siadają skrzyżnie). Rysujemy na piasku kształt swojego latawca. Wietrzyk zaczyna lekko wiać, latawce podrywają się do lotu. (Dzieci powoli podnoszą się do stania i kontynuują bieg po sali). Słonko świeci, piasek staje się gorący. Idziemy ochłodzić stopy w wodzie. Idąc, podnosimy wysoko kolana, staramy się utrzymać przez chwilę na jednej nodze. Wchodzimy do wody i ochładzamy ciała, polewając wodą ramiona, plecy, brzuch. Podskakujemy obunóż, rozchlapując wodę dookoła. Czas na kąpiel słoneczną. Kładziemy się na piasku i opalamy brzuchy. (Leżą tyłem). Patrzymy na niebo i podziwiamy latawce. Teraz opalamy plecy. (Przechodzą, przez przetoczenie, do leżenia przodem).

Pewenie się trochę rozmarzyliście... i dobrze. Żeby jeszcze trochę zostać w tym morskim nastroju zachęcam do wykonania kolejnego zadania.

 

Praca plastyczna - Wakacje na Wybrzeżu.

Karty pracy- wyprawka 890624_Olek_i_Ada_6-lat_BB+wyprawka

Wypychanie z karty gotowych elementów i wykonanie pracy według własnego pomysłu. Można też wykonać rysunek – to Wy decydujecie. Przyłóżcie się – miłej pracy życzymy i czekamy na zdjęcia. A i nie zapomnijcie uporzadkować miejsca pracy.

 

Pozdrawiamy cieplutko p. Bożena i p. Jola

 

 

WTOREK

01 czerwca 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu