Przedszkole nr 30 w Bytomiu

14.04.2020 WTOREK - TEMAT KOMPLEKSOWY – WIOSNA NA WSI

 

Witajcie po świętach :):):)

Dziękujemy bardzo za wszystkie tak ciepłe życzenia świąteczne :) :) :)

 

przygotujcie:

ołówek zatemperowany :)

sznurówkę

Karty pracy cz.4 ( fioletowe) 890623_NP_OLKA_I_ADY_KP_6_lat_cz4

 

 

I. Zwierzętach na wsi – wprowadzenie do tematu. W tym tygodniu będziemy sobie opowiadać o zwierzętach mieszkających na wsi. Proszę wymieńcie tyle ile potraficie..... brawo:) A teraz poruszajcie się jak kot, pies, koń, owca, kogut i dowolnie wybrane przez siebie zwierzę. Ciekawe czy domownicy odgadnęli co to za zwierzę? Zapraszam do zobaczenia krótkiego filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8

 

II Zwierzęta z wiejskiego podwórka – praca z ilustracją w książce. Utrwalamy nazwy zwierząt, budujemy wypowiedzi na określony temat.

Proponujemy zadanie do wykonania - Karty pracy cz.4 s.4 – 5.

Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości. A teraz zabawa w mierzenie długości. Proszę zmierzcie Wasz pokój. Tak jak mierzyliśmy dywan w Tygryskowej sali – pewnie pamiętacie:) mam nadzieję, że pamiętacie :))! Ile kroków trzeba zrobić od ściany do ściany? A teraz druga część pokoju. Ile kroków trzeba zrobić od ściany do ściany? Gdzie pokój jest dłuższy a gdzie krótszy? Brawo! Następne zadanie to mierzenie stopami ( stopa za stopą) mierzymy dywan albo inną rzecz, którą wskażą rodzice (kocyk, ręcznik, kołdra) Ustalcie za każdym razem, gdzie jest strona dłuższa a gdzie krótsza. Możecie tak mierzyć różne duże rzeczy. Teraz zapraszam do mierzenia sznurówką – mierzymy stolik przy którym pracujemy. Która strona jest dłuższa a która jest krótsza a może są takie same...?

Czas na trochę ruchu tańczymy i śpiewamy - zabawa ruchowa do piosenki ,,Dziadek Julka farmę miał” https://www.youtube.com/watch?v=lhVR1FDXS5E

Proponujemy zadanie – Karty pracy cz.4 s.6 – 7. Naśladowanie głosów zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Mierzenie. Ćwiczenia graficzne.

 

III. Czas na nową piosenkę: Na podwórku koło bramy - posłuchajmy. Postarajcie się nazwać rodzinki zwierząt; mamę, tatę i ich dzieci, a potem pooglądajcie obrazki w fioletowych kartach na str 8 / nowa i ostatnia część/ Odczytajcie nazwy zwierząt, podzielcie słowa na sylaby a z pomocą rodziców na głoski. Do dzieła. Pozdrawiamy z wiosennym słońcem :)

p. Jola i p. Bożenka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WTOREK

13 kwietnia 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu