Przedszkole nr 30 w Bytomiu

ŚRODA

 

1. Zapoznanie z wybranymi popularnymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta; wyjaśnienie ich znaczenia.

- Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.

- Zapomniał wół, jak cielęciem był.

- Koń ma cztery nogi i tak się potyka.

- Pasuje jak wół do karety.

- Nie kupuj kota w worku.

Rytmizowanie wybranego przysłowia; ilustrowanie go ruchem według pomysłów dzieci.

 

Kolorowanka wodna – Kura i kurczątka.

Do wykonania tego zadania potrzebna będzie wyprawka plastyczna. W niej proszę odnaleźć kolorowankę wodną „Kura i kurczątka”, kubek z wodą oraz pędzelek.

 

Wykonanie karty pracy, cz. 4, s. 6.

Naśladowanie głosów zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie zieloną pętlą zwierząt, które mają dwie nogi, a czerwoną pętlą tych, które mają cztery nogi. Nazywanie zwierząt, które są w jednej pętli, i tych, które są w drugiej pętli. Rysowanie kotków według wzoru. Kolorowanie drugiego kotka, licząc od lewej strony.

 

2. Poznajemy nową literę – „Ż”.

Posłuchajcie wiersza. Postarajcie się zapamiętać jak najwięcej słów, które rozpoczynają się głoską „ż”.

„Żaba i żuk”

 

Duża żaba nad kałużą
napotkała żuka.
Żuk na nóżki buty włożył
i butkami stuka.

Żółte butki, żółty szalik
i żółty kapelusz.
Pyta żaba:
-„Dokąd bieżysz, mój ty przyjacielu?”
- Idę żabko na przyjęcie
do pana bociana.
Będzie żuraw, żółw i jeżyk.
Chodź i ty kochana.

 

 

Zobaczcie na poniższym filmiku jak wygląda ta litera:

https://www.youtube.com/watch?v=gSHZWQIie94

 

Poćwiczcie rysowanie tej litery, najpierw w powietrzu, później na plecach mamy albo taty, a następnie na dywanie.

 

Jeśli macie ochotę zapraszam do zagrania w grę pt. „Gdzie słyszycie głoskę ż ?”. W trakcie gry należy pogrupować obrazki przedstawiające rzeczy z głoską „ż” w odpowiednich miejscach. Należy sprawdzić gdzie głoska „ż” występuje w przedstawionych wyrazach (na początku, w środku, a może na końcu). Powodzenia!

https://wordwall.net/play/1223/293/645

 

Ćwiczenia gimnastyczne z gazetami. Przyszedł czas, aby trochę się poruszać.

 

Zabawa ożywiająca.

Dzieci biegają po pokoju i potrząsają gazetami trzymanymi oburącz w górze. Na mocne klaśnięcie rodzica w dłonie i zapowiedź: Burza, zatrzymują się i – przyjmując dowolną pozycję – chronią się przed zmoknięciem, wykorzystując gazetę.

 

Część główna.

- Stają w rozkroku, trzymając oburącz złożoną gazetę – w skłonie w przód wymachują gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach prostują się i potrząsają gazetą w górze.

- Wykonują klęk podparty, dłonie mają na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz – przy zgiętych w łokciach rękach opadają tułowiem w przód, dotkają gazety brodą i powracają do pozycji wyjściowej.

- W leżeniu przodem – unoszą gazety trzymane za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach, skierowane w bok), dmuchają na gazety i wprowadzają je w ruch.

- Kładą gazety na podłodze, zwijają je po przekątnej w rulonik i przeskakują przez nie bokiem z jednej strony na drugą, od jednego końca do drugiego.

- Ugniatają gazety tak, aby powstały kulki (piłki) – rzucają kulkami i chwytają je w miejscu, w chodzie, w biegu; rzucają i chwytają, wykonując dodatkowe zadania, np.: przed chwytem wykonują klaśnięcie, dotykają ręką podłogi, robią rękami młynek, wykonują obrót itp.

- W leżeniu przodem – przetaczają kulki z ręki do ręki, podrzucają kulki oburącz, jednorącz.

 

Część końcowa.

- Ćwiczenia korektywne i uspokajające.

Dzieci maszerują we wspięciu na palcach, z kulką na głowie, i przechodzą do siadu skrzyżnego.

- W siadzie skrzyżnym – wykonują skręty głową w prawo, w tył i w lewo, w tył.

- W siadzie podpartym, kolana mają rozchylone, kulki położone między stopami – podrzucają kulki stopami, chwytają rękami.

- W marszu, kulki trzymane w dłoni (prawej, lewej) – ćwiczenie oddechowe – wykonują

wdech nosem i próbują zdmuchiwać kulki z dłoni.

 

3. Zabawa ruchowa „Chodzimy pod dyktando”.

Ustawcie się na środku pokoju. Upewnijcie się, że wokół was jest dużo wolnego miejsca. Następnie poruszajcie się według wskazówek rodziców.

Np. Idź pięć kroków w prawo. Idź dwa kroki w lewo. Idź cztery kroki do przodu. Idź jeden krok do tyłu. Pogłaszcz się lewą ręką po głowie. Dotknij prawą ręką lewego kolana. Itp.

 

Wykonanie karty pracy, cz. 4, s. 8. (do strony 7 wrócimy jutro).

Kolorowanie tak samo puzzli ze zdjęciami dorosłych zwierząt i ich dzieci. Nazywanie mami ich dzieci. Czytanie całościowe nazw zwierząt przedstawionych na zdjęciach (5-latki) lub samodzielne (6-latki). Naklejanie ich zdjęć w odpowiednich miejscach.

Ż jak żabka

14 kwietnia 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu