Przedszkole nr 30 w Bytomiu

WTOREK

 

1. Podawanie nazw zwierząt i roślin rozpoczynających się podaną sylabą.

Rodzic podaje sylaby, a dziecko wymyśla nazwy zwierząt lub roślin.

Np. so – sowa; je – jeleń; ja – jarzębina, jagody; sar – sarna; je – jeże, jeżyny…

 

Ćwiczenia oddechowe – „Dmuchajki”.

Zachęcam Was serdecznie do wykonania ćwiczeń oddechowych. Do ich wykonania będzie wam potrzebny przyrząd, który nazywa się „dmuchajka”. Poniżej znajdziecie instrukcję do jego wykonania.

https://www.youtube.com/watch?v=wkwctTW_2S4

 

2. Poznajemy nową literę - „h”.

Dzisiaj poznamy nową literę. Literę „h” jak… A no właśnie, żeby dowiedzieć się jaki wyraz rozpoczyna się literą „h” wysłuchajcie krótkiej piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=CPvAmSZ-2eY

Czy już wiecie co to za słowo? Tak to słowo hamak. Jakie inne wyrazy znacie, które rozpoczynają się głoską „h”? Spróbujcie wyszczególnić wszystkie głoski, które znajdują się w słowie „hamak”.

Jak wygląda litra „h” – obejrzyjcie ten krótki filmik: https://www.youtube.com/watch?v=vtymVPdwi6U

 

W wyprawce plastycznej znajdują się literki do wypchania. Jeśli macie ochotę postarajcie się ułożyć z nich wyraz „hamak” i nie tylko. Miłej zabawy!

 

Karta pracy – rysuj literę „h” po śladzie, a później samodzielnie.

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/3/h-nauka-literek.pdf

 

Zabawy badawcze – „Gdzie jest powietrze?”

Do wykonania tych zabaw będą potrzebne: balon, słomka do napojów, kubeczek z wodą, paski bibuły zawieszone na nitce.

• Rozmowa na temat powietrza – Gdzie znajduje się powietrze?; czy ma kolor?; czy ma kształt?; w jaki sposób można poznać, że znajduje się wokół nas?

• Nadmuchiwanie balonów – obserwowanie ich powiększania się, wypuszczanie powietrza z balonów w kierunku własnych twarzy.

• Wciąganie powietrza do płuc i wydychanie go przez słomkę do napojów
do kubeczka z wodą – obserwowanie powstających bąbelków.

• Dmuchanie na paski bibuły zawieszone na nitce.

• Obserwowanie drzew poruszanych wiatrem.

Jak z pewnością wiecie powietrza nie można zobaczyć ani powąchać, lecz można poczuć, ale tylko wtedy, gdy porusza się jako wiatr. Powietrze jest niezbędne do życia ludziom i zwierzętom.

 

3. Ćwiczenie słuchowe – „Skąd płynie dźwięk?”

Do tej zabawy przygotujcie apaszkę oraz dowolny instrument lub przedmiot, który wydaje dźwięk, np. klucze. Rodzic zasłania dziecku oczy apaszką. Następnie staje w dowolnym miejscu w pokoju i zaczyna grać. Dziecko ma wskazać ręką miejsce skąd płynie dźwięk. Po każdym odgadnięciu rodzic zmienia swoje położenie.

 

Karty pracy, cz. 4, s. 14–15.

Oglądanie obrazków. Ocenianie, czy Olek i Ada są przyjaciółmi przyrody. Rysowanie, jak dzieci dbają o przyrodę. Słuchanie nazw roślin chronionych przedstawionych na zdjęciach.

 

ZABAWY BADAWCZE Z POWIETRZEM

20 kwietnia 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu