Przedszkole nr 30 w Bytomiu

WTOREK

 

1. „Zaczarowane obrazki” – praca plastyczna.

Do wykonania tej pracy potrzebni będziecie przede wszystkim Wy – DRODZY RODZICE. Na początek trzeba przygotować białą kartkę, białą świecę oraz farby i pędzel. Na kartce rysujemy dziecku za pomocą świecy „niewidzialny” obrazek związany Wielkanocą, np. pisankę, zajączka, baranka itp. Następnie wręczacie dziecku kartkę i prosicie, aby zamalowało całą kartkę farbami (farby muszą być mocno rozcieńczone w wodzie).

 

W wyprawce plastycznej znajdziecie wodną kolorowankę – „Pisanka”. Do jej wykonania potrzebny jest tylko kubek z wodą i pędzelek.

 

Ćwiczenia poranne: Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami - trening fitness dla dzieci część 2. Przygotujcie trochę miejsca w pokoju, przebierzcie się w wygodny sportowy strój i do dzieła!

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

 

2. Rebus fonetyczny – „Co znalazło się na świątecznym stole?”.

Z wypisanych poniżej kolejno wyrazów wysłuchujecie pierwszą głoskę. Następnie, po przypomnieniu ich przez rodziców, łączycie je tak, aby powstało rozwiązanie, czyli odpowiedź na pytanie. A oto słowa:

  1. pies
  2. igła
  3. sanki
  4. arbuz
  5. narty
  6. kot
  7. indyk

(rozwiązanie: pisanki)

 

Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest więcej pisanek?”.

Do wykonania tego zadania przygotuj trzy kartki A4 dwie kolorowe (np. czerwoną i żółtą – kolory dowolne) i jedną białą, ołówek, nożyczki, dwa talerzyki.

Na każdej z kolorowych kartek narysuj 10 pisanek, a następnie wytnij je. W ten sposób powstaną liczmany (możesz poprosić rodziców o pomoc). Następnie ułóż przed sobą dwa talerzyki, tak, aby pomiędzy nimi znalazła się biała kartka. Ułóż pisanki wg poniższych przykładów.

  • Na talerzu po lewej stronie ułóż 3 czerwone pisanki, a po prawej 4 żółte. Których pisanek jest więcej? O ile więcej? Narysuj na białej kartce pomiędzy talerzami odpowiedni znak „>” lub „<”.
  • Na talerzu po lewej stronie ułóż 6 żółtych pisanek, a po prawej 5 czerwonych. Których pisanek jest więcej? A których mniej? O ile mniej? Narysuj na białej kartce pomiędzy talerzami odpowiedni znak „>” lub „<”.
  • Na talerzu po lewej stronie ułóż 7 czerwonych pisanek, a po prawej 9 żółtych. Których pisanek jest mniej? O ile mniej? Narysuj na białej kartce pomiędzy talerzami odpowiedni znak „>” lub „<”.

 

Zachęcam do tworzenia własnych przykładów. Po ułożeniu działania spróbujcie właściwie je odczytać. Powodzenia!

 

3. Zabawa rytmiczna.

A teraz zabawa z muzyką. Do tej zabawy trzeba przygotować trochę miejsca oraz wyciąć z papieru sylwety dwóch dowolnych kwiatów.

https://www.youtube.com/watch?v=_VjvM0SOSPQ&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3ems9NkPNI4yvOq1n0f8FZqJV07fuy79ZoFGHKt06oLYONkjYkC5DL6gE&app=desktop

ZADANIA Z PISANKAMI

06 kwietnia 2020

Przedszkole nr 30 w Bytomiu